استاندار مازندران در ششمین سفر شهرستانی؛

از ضرورت ایجاد انگیزه در نخبگان تا لزوم مطالبه‌گری

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: ما در تنکابن با خلا نخبگان مواجه نیستیم، شاید نخبگان انگیزه ای برای تحرک و تحول ندارند که شاید محصول برخی عملکردها باشد که نیاز به احیا دارد، اما نخبگان باید مطالبه‌گر باشند‌.

سیدمحمود حسینی پور در جلسه اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، فعالان‌ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان تنکابن، هدف از این سفر کاری را احیای ظرفیت‌های این شهرستان اعلام و عنوان کرد: این ششمین سفر شهرستانی بنده و مسئولان استان است.

 

وی افزود: تنکابن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است که هویت دیرینه‌ای دارد، این هویت مسئولیت نخبگان و ما مسئولین را بیشتر می‌کند.

 

حسینی پور ادامه داد: اینجا دیار سلمان هراتی، شهیدان بزرگ انقلاب اسلامی همچون شهید شیرودی است، نام این شهید و خلبان بزرگ در بسیاری از مراکز مهم ثبت تاریخی دنیا می‌درخشد، نمونه‌اش هم ثبت نام شهید شیرودی در موزه‌ خلبانان معروف دنیا در اروپا است‌.

 

استاندار مازندران ضمن گرامیداشت، شهید روحانی رزاقی، سردار شهید مدافع حرم مرادخانی و همه ۵۷۰ شهید شهرستان تنکابن و هزار و ۷۰۰ جانباز این شهرستان، تاکید کرد: مردم این شهرستان دین خود را نسبت به انقلاب ادا کردند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: تاریخ بزرگ این شهرستان و فرهنگ‌ حاکم بر آن نشان میدهد که فرهیختگان بزرگی در این شهر حضور دارند و ما با وجود اینها باید شاهد تحولات بزرگی باشیم، یکی از مباحث مهم این است که نخبگان در رشد جوامع نقش موثری دارند، ما در تنکابن با خلا نخبگان مواجه نیستیم، شاید انگیزه ای برای تحرک و تحول ندارند که شاید محصول برخی عملکردها باشد که نیاز به احیا دارد.

 

وی با بیان اینکه نخبگان شهرستان باید در مقابل مسئولان مطالبه‌گر باشند، تاکید کرد: در حال حاضر ما به شدت به این بحث که ظرفیت‌های تنکابن در جهت توسعه به‌کار گرفته شد مهم است.

 

حسینی پور با اشاره به مدیریت ۹۵ درصدی بخش گردشگری شهرستان توسط افراد غیربومی در شهرستان تنکابن، عنوان کرد: برخی آمارهای نگران‌کننده‌ای مطرح شد که به‌نظر می‌رسد غیرواقعی باشد، در عین حال یک سری آسیب‌های اجتماعی فراگیر در کل استان داریم.

 

استاندار مازندران یادآور شد: جوانان روستای شانه‌تراش در حوزه گردشگری با همت کاری کردند که این روستا جلب توجه کرد، این کار گرچه تمام نشده اما زیبا و قابل تحسین است و میتواند برای دیگر روستاهای شهرستان الگو باشد.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برگزاری همایش فرصت در شهرستان با هدف بررسی ضعف‌ها و نقاط مثبت موثر است، امروز اگر کسی منتظر ردیف بودجه دولتی باشد به جایی نمیرسد چرا که دولت نهایتا بتواند در برخی از موارد اورژانسی کاری کند.

 

وی اعلام کرد: مازندران به‌ویژه تنکابن ظرفیت‌هایی دارد که سرمایه‌گذار دلش می‌خواهد اینجا هزینه کند، همه ما در شهرستان باید یک صدا بوده و کاری کنیم که سرمایه‌گذار انگیزه کار پیدا کند.

 

حسینی پور با بیان اینکه باید بخشی از مشکلاتمان را در این شهرستان شناسایی کرده و محکم با آن برخورد کنیم، اذعان داشت: همه باید کمک کنیم که سرمایه‌گذار در آرامش کار کند.

 

استاندار مازندران یادآور شد: روستای خرماکلا توسط نیروهای بسیجی با ایده پرورش درخت لیموترش گلخانه‌ای آباد شد، این روستا که روزی گل و خاک همه جای آن را گرفته بود الان میزبان خودروهای خارجی و مدل بالاست، این اقدام بدون هزینه پول دولتی انجام شد، با این ظرفیت‌ها میتوان اینجا را به هاب گردشگری مازندران تبدیل کرد.

 

حسینی پور اضافه کرد: سال گذشته بحران‌هایی وجود داشت، اما امسال مسئله را حل کردیم؛ امضای قرارداد صادرات مرکبات مازندران به چین تا سقف یک میلیارد دلار انجام شد، اما ما هنوز بسترهای استاندارد جهانی را برای صادرات مرکبات را نداریم.

 

استاندار مازندران از توجه ویژه استانداری به بحث مرکبات خبر داد و گفت: بحث آسیب‌های حوزه بانوان در جلسه شورای اداری بررسی و تبدیل به مصوبه قابل اجرا خواهد شد.

 

این مسئول ادامه داد: اگر اراده مردم تنکابن باشد، باید در حوزه رقابتی این شهر خودش را به حرکت درآورد، نخبگان و اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند؛ اگر اراده و انگیزه مردم تنکابن بر این باشد که این شهر باید در مدار ۲۲ شهرستان استان قرار گرفته و وارد فضای رقابتی شود.

 

وی از مشاهده اراده کامل این مردم خبر داد و تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان باید احیا شود، در این زمینه از ظرفیت نخبگان استفاده شود‌ تا اقشار مختلف مردم راه بیفتند، تنکابن شخیصت‌های بزرگی در حوزه اقتصادی دارد.