از اقدام قابل تقدیر دکتر تا یادآوری کنار گذاشتن اجباری عارف

حرف آنلاین: *ای کاش یک بار هم به امام توجه می کردید! برخی که از امام عزیز و راه نورانی اش ،  تنها به انتشار عکس آن مرد بی نظیر توجه دارند همچنان در مسیر غلط خود حرکت کرده و متاسفانه بر آن اصرار هم می ورند! به گزارش حرف، یکی از نشریات استان که […]

حرف آنلاین:

*ای کاش یک بار هم به امام توجه می کردید!

برخی که از امام عزیز و راه نورانی اش ،  تنها به انتشار عکس آن مرد بی نظیر توجه دارند همچنان در مسیر غلط خود حرکت کرده و متاسفانه بر آن اصرار هم می ورند!

به گزارش حرف، یکی از نشریات استان که معمولا خود را با شرایط! سیاسی و مدیریتی روز تطبیقی حرفه ای! می دهد با هدف زنده کردن دو فردی که در حق ملت امام باور ایران اسلامی جفا کردند اقدام به انتشاربریده ای از یکی از روزنامه های دهه شصت نمود. این نشریه که ای کاش به جای انتشار تصویر امام عظیم الشان در ابتدای صحفه خود ، لااقل اندکی هم به آرمان های امام مظلوم توجه می کرد به بهانه سالگشت حمله ناجوانمردانه ناو آمریکائی به هواپیمای مسافربری ایران، صفحه نخست یک روزنامه   همان ایام را که در آن تصویر و اعلام موضع فردعزل شده توسط امام (ره) و دیگری یکی از سران  متوهم و مغرور فتنه88 است را بازنشر کرده است!عجیب اینکه این نشریه ادعای امام دوستی را دارد حال این چه امام دوستی است که فردی که خون به دل امام عزیز کردو نامه سراسر درد امام در ابتدای سال 68 از همین نکته حکایت دارد می شود محبوب این نشریه مدعی؟! از سوی دیگر چگونه می توان به امام علاقه داشت اما فردی که هتاکان و رقاصان در عاشورای حسینی را امت خداجو می خواندرا محترم شمرد؟! البته شاید برای کسانی که در همه شرایط حال شان خوب است و قدرت تطبیق دادن خود با شرایط را به صورت عمیق! می دانند این امور بعید نیست. کسانی که در دوره قبل ارادت ویژه! به قبلی ها داشتند و اکنون هم با 180 درجه چرخش بازهم ارداتمند هستند!

*اقدام دکتر روحانی قابل تقدیر است

حرکت چند وقت اخیر رئیس جمهور در گردهم آوردن نیروهای انقلاب که در جهت همدلی و هم افزائی است  باید امری نیکو تلقی کرد.

به گزارش حرف، چند روز قبل در اولین سال روز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اقدام به دعوت از رقبای سال قبل خود نمود که البته رقبا هم با پذیرش این دعوت جلوه ای دیگر از وحدت و همدلی میان مسئولان نظام را به نمایش گذاشتند. اکنون هم رئیسجمهور میزبان جمعی از اصولگرایان بود که فارغ از مباحث مطرح شده در این نشست که با ضیافت افطار همراه بود می توان آن  را اقدامی نیکو تلقی کرد. قطعا عده ای از افراطیون که متاسفانه سعی دارند خود را  حامی  دولت جا زنند برای  شکل نگرفتن  وحدت میان نیروهای دلسوز نظام در تلاشند کما اینکه اینان در فتنه88 هم نشان دادند که در پی اهداف نظام نیستند. بدون تردید کنار گذاشتن افراطیون گامی بسیار بلند برای نزدیکی بیشتر نیروهای اصیل نظام که رئیس جمهور یکی از آنهاست خواهد بود.

*کنار گذاشتن اجباری عارف یادتان رفت؟!

یکی از اعضاء شورای مرکزی کارگزاران رای آوردن روحانی در انتخابات سال گذشته را به خاطر حمایت  اصلاح طلبان از وی اعلام کرد!

بر اساس اخبار منتشره از تسنیم ، سید حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگوئی با نسیم، نسبت به اظهارات اخیر سعید حجاریان در خصوص نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی گفت:اصلاح طلبان را به ستون فقرات یا هرچیز دیگری تعبیر کنیم بالاخره جزو حامیان اصلی روحانی در انتخابات خرداد۹۲ بوده اند و سرنوشت روحانی و اصلاح طلبان به هم گره خورده است. مرعشی پیروزی روحانی در انتخابات را محصول تلاش اصلاح طلبان دانست و افزود: اگر در انتخابات آقای روحانی جناح اصلاح طلبان را همراه خود نداشت، پیروزیش ممکن نبود! وی در خصوص اظهارات خوئینی ها مبنی بر اصلاح طلب نبودن روحانی گفت: -بعید می دانم این حرف را آقای خوئینی ها زده باشند چراکه امروز آقای روحانی “متحد جدی”اصلاح طلبان است و بخش مهمی از دولت را هم عناصر اصلاح طلب تشکیل می دهند.

گفتنی است در حالی کسانی چون مرعشی ، رای آوردن دکتر روحانی را به مدعیان اصلاحات نسبت می دهند که نامزد اصلی این جریان در انتخابات فرد دیگری بود. وقتی مدعیان اصلاحات متوجه می شوند که نامزد آنها رای ندارد آنگاه او را مجبور به کنار کشیدن از انتخابات کردند. این کنارکشیدن اجباری آنچنان برای عارف سخت بود که حاضر نشد در بیانیه خود نامی از روحانی ببرد.

*حکانت650 میلیون یورو همچنان باقی است!

سرانجام بعد از افشاگری یک نماینده درباره رانت 650 میلیون یوروئی در زمینه واردات کالا و در پی آن تکذیب این رانت از سوی مراجع دولتی، گزارش مستند این رانت بزودی در صحن مجلس طرح خواهد شد.

بر اساس اخبار منتشره از مهر، سید حسین میر محمدی عضو کمیته بررسی رانت 650 میلیون یورویی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی این پرونده با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وجود این رانت محرز شد و گزارش کمیسیون اقتصاد برای رئیس مجلس شورای اسلامی جهت ارسال به قوه قضائیه و قرائت در صحن علنی ارسال می شود. وی افزود: رانت 650 میلیون یورویی وزارت صنعت به وارد کننده ای خاص را با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، احمد توکلی (نماینده افشا کننده این رانت) و تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصاد در کمیته ویژه بررسی این موضوع بررسی کردیم و گزارش نهایی نیز جمع بندی شد.میر محمدی ادامه داد: کمیته وجود این رانت را محرز دانست و گزارش نهایی را برای آقای لاریجانی جهت قرائت در صحن علنی و ارائه به قوه قضائیه ارسال می کند. وی با بایان اینکه سازو کاری که وزارت صنعت برای ترخیص کالا در نظر گرفته بود ساز و کار خوبی بود، گفت: باید این امتیاز برای همه وارد کنندگان در نظر گرفته می شد و استفاده از این امتیاز برای شرکتی خاص رانت است. عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاعیات بانک مرکزی و وزارت صنعت در این زمینه گفت: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می کردند که به موارد مشابه هم این امتیازات به شرکت های دیگر داده شده است اما مستندات دقیق و قوی حاکی از آن بود که این امتیازات تنها به شرکتی خاص داده شده است.

گفتنی است احمد توکلی نماینده مردم تهران چندی قبل طی نامه ای سرگشاده به دولت ضمن افشاء رانت650 میلیون یوروئی ، از دولت خواست نسبت به این موضوع با قاطعیت برخورد کند. وزارت صنعت ، معدن و تجارت هم در پاسخ به نامه توکلی وجود این رانت را تکذیب کرده و اعلام داشت که اصولا چنین رانتی انجام نشده است.

*آیا اشتباه ایشان تصحیح خواهد شد؟!

اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت در باب “جدیدالاسلام ها” همچنان بازتاب های مختلفی در سطح رسانه ها و کارشناسان دارد.

بر اساس اخبار منتشره منتشره از رجا، تحقیر و تضعیف دلسوزان مبانی اعتقادی و دینی جامعه رویه‌ای‌ است که این روزها در اظهارات برخی افراد  مشاهده می‌شود. آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در یکی از اظهارات اخیر خود در جمع تعدادی از دانشجویان این بار کسانی که برخی نگرانی‌ها را نسبت به اصول اعتقادی جامعه بیان می‌کنند را جدیدالاسلام لقب داده است! روزنامه وطن امروز در همین ارتباط نوشت:” آقای هاشمی با بیان اینکه مبارزه با ماهواره در پشت‌بام‌ها جواب نداد و باید این موضوع را به عقل و تصور مردم موکول کرد، در ادامه گفته است جدیدالاسلام‌ها قدرت را برای خود می‌خواهند و زیاده‌خواهی می‌کنند.  از آن جهت که آیت الله هاشمی‌رفسنجانی برخی دغدغه‌های موجود را به جدیدالاسلام‌ها! نسبت داده است در اینجا نظر برخی از مراجع معظم تقلید در ارتباط با استفاده از ماهواره می آید تا جدیدالاسلام ها! مشخص شوند.سوال از حضرات آیات عظام نوری‌همدانی، وحید خراسانی و شبیری‌زنجانی بدین شرح است: با عرض سلام بنده به عنوان یک جوان می‌خواستم بدانم استفاده از ماهواره و مشاهده برنامه‌های آن به لحاظ شرعی چه حکمی دارد؟ آیت‌الله نوری‌همدانی:« خرید و فروش و نگهداری آن جایز نیست.» آیت‌الله شبیری‌زنجانی: «اگر خوف وقوع در گناه یا ترتب مفسده‌ای دیگر در آن نباشد، فی‌حدنفسه اشکالی ندارد. اگر قانونی در این زمینه وجود دارد بنابر احتیاط رعایت شود.» آیت‌الله وحید خراسانی: «اگر فایده حلال آن زیاد باشد که عرفا از آلات لهو به حساب نیاید خرید، فروش، نصب و راه‌اندازی آن جایز است ولی خرید و فروش یا نصب و راه‌اندازی‌ برای استفاده حرام آن به فتوا حرام می‌باشد و اگر فایده‌های حلال آن کم باشد به طوری که عرفا از آلات لهو به حساب می‌آید، خرید، فروش، نصب و راه‌اندازی آن جایز نیست و بنابر احتیاط واجب باید آن را از بین برد و لو به تغییر دادن هیات آن مثل اینکه آن را بشکنند.» همچنین پیش از این هم برخی مراجع در این مورد اظهار نظر کرده بودند که از جمله: آیت‌الله بهجت(ره): «با وجود فساد، استفاده از آن و خرید و فروش آن جایز نیست.» آیت‌الله فاضل‌لنکرانی (ره): «اولا با توجه به آنچه مطلعین اظهار می‌دارند برنامه‌های ماهواره اکثرا موجب شیوع فحشا و منکر، بویژه در رابطه با نسل جوان است. لذا خرید و نصب آنتن‌های ماهواره‌ای جایز نیست. ثانیا صرف استفاده از برنامه‌ها اگر خارج از برنامه‌های فوق‌الذکر باشد و موجب انحراف اخلاقی یا اعتقادی و… نباشد، مانعی ندارد. ثالثا اگر استفاده بزرگ‌ترها در همان محدوده‌ای باشد که در جواب دوم ذکر شد مانعی ندارد ولی در عین حال عدم جواز خرید و نصب به قوت خود باقی است.»آیت‌الله مظاهری: «جایز نیست.» آیت‌الله مکارم‌شیرازی:« استفاده از این برنامه جایز نیست و برنامه‌های ظاهرا خوب یا بی‌ضرر آن وسیله‌ای است برای سوق دادن به برنامه‌های فاسد بنابراین نباید مسلمانان از حیله‌های دشمنان اسلام برای نشر فساد در میان مسلمین غافل باشند.»به هر حال کاملا مشخص است مراجع عظام تقلید که جدیدالاسلام نیستند! نسبت به مسائلی مانند ماهواره مواضع مشخصی دارند که کاملا با مواضع آقای هاشمی متفاوت است.  سوال اصلی این است  که آیا ایشان همچنان بر طرح نظرات اینگونه ای اصرار خواهند ورزید؟!”