از اسکورت ویژه ایرانی ها تا توصیه کاپیتان پیشین برزیل

حرف آنلاین: اخبار ویژه و تازه ترین خبرهای جام جهانی را هر روز در حرف آنلاین می‌خوانید: کواچ: اتوبوس‌مان را در خط دفاع پارک نمی‌کنیم!/ کرواسی هجومی بازی خواهد کرد سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی اعلام کرد که تیمش در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل برزیل هجومی بازی خواهد کرد. نیکو کواچ اعلام کرد که […]

حرف آنلاین: اخبار ویژه و تازه ترین خبرهای جام جهانی را هر روز در حرف آنلاین می‌خوانید:

کواچ: اتوبوس‌مان را در خط دفاع پارک نمی‌کنیم!/ کرواسی هجومی بازی خواهد کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی اعلام کرد که تیمش در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل برزیل هجومی بازی خواهد کرد.

نیکو کواچ اعلام کرد که کرواسی در دیدار مقابل برزیل در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی 2014 اتوبوس را در خط دفاعی تیمش پارک نخواهد کرد!

شاگردان کواچ اولین مسابقه خود در گروه A رقابت‌های جام‌جهانی 2014 را مقابل میزبان این مسابقات برگزار خواهند کرد. برزیل از سال 1975 و پس از شکست سه بر یک مقابل پرو در بلوهوریزنته در رقابت‌های کوپا‌آمریکا تاکنون در خانه خودش شکست نخورده است. میزبان رقابت‌های جام‌جهانی همچنین در هیچ یک از اولین مسابقاتش در جام‌جهانی شکست نخورده و در 20 مسابقه قبلی خود 14 پیروزی و 6 تساوی داشته است. به هر حال کواچ در این باره اظهار داشت: همه می‌دانند که بازی برای کرواسی تا چه حد برای ما اهمیت دارد. بهترین نمایشمان را در مسابقه‌ای تاریخی اجرا خواهیم کرد و می‌توانم به شما تضمین بدهم که مردم کرواسی به ما افتخار خواهند کرد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا میزبان را غافلگیر کنیم و تا آخرین لحظه دست از تلاش نمی‌کشیم. کرواسی در شرایط مناسب می‌تواند تاریخ‌ساز شود. نمی‌خواهیم امشب اتوبوس پارک کنیم.

سرمربی 42 ساله خاطرنشان کرد: می‌خواهیم حمله کنیم و به دنبال فرصت‌ها خواهیم بود زیرا برزیل بسیار قوی است و اگر بخواهید مقابل آنها موفق شوید باید گل بزنید.

در حالی که برزیل ستاره‌هایی مانند نیمار، اسکار، هالک، فرناندینیو و رامیرس را دارد، کرواسی می‌تواند به بازیکنانی چون لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، ایوان پریسیچ و ماتئو کواسیچ تکیه کند.

کواچ اضافه کرد: ما کرواسی‌ها دوست داریم مالکیت توپ را در اختیار دارشته باشیم زیرا اگر توپ دست ما باشد، حریفمان نمی‌تواند گل بزند. همچنین می‌دانیم که برزیل دوست ندارد زیاد به دنبال توپ بدود. تلاش می‌کنیم فوتبالی بر مبنای مالکیت توپ اجرا کنیم. مطمئنا این به ما و برزیل بستگی دارد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا جایی که بتوانیم توپ را حفظ کنیم و همچنین هر وقت که بتوانیم موقعیت‌هایی خلق کنیم. مطمئنا این در حرف آسان‌تر از عمل است و ما این را می‌دانیم. اما تلاش می‌کنیم تا گل بزنیم و گل نخوریم.

توپی که ایرانی‌ها را به آرزویشان می‌رساند!

این روزها توپ‌هایی در دستان ملی‌پوشان ایران قرار دارد که گویا سرنوشت آنها را تعیین خواهد کرد؛ توپ‌هایی شبیه توپ تنیس که البته بازیکنان تیم ملی اعتقاد دارند، این توپ‌ها، توپ‌های هفت سنگی است که بچگی‌ها با آنها بازی می‌کردند.

حیدری در نشست خبری امروز در مورد این توپ‌ها گفت: این توپ هفت سنگ خودمان است که بچگی با آن بازی می‌کردیم. الان هم کی‌روش کامل توضیح داده برای چه کنار ما باشد. این توپ مخفف چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم و 6 قسمت دارد. اول، چرا اینجا هستیم. دوم، از خود گذشتگی است، سوم احساس مسئولیت است که داشته باشیم، چهارم، هدف ما که اینجا هستیم چیست و فقط برای سه بازی نیست، پنجم گل است که مخفف چیزهایی است که این چند وقت بر روی آن کار کرده‌ایم و ششم، انرژی مثبت است که باید به هم بدهیم.

کشی: ما را در جام‌جهانی ارزیابی کنید

سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه اعلام کرد که نتایج تیمش در رقابت‌های تدارکاتی مهم نیست و باید آنها را در جام‌جهانی ارزیابی کرد.

استفن کشی با اشاره به چهار بازی تدارکاتی بدون پیروزی برای تیم ملی فوتبال نیجریه تأکید کرده است که تیمش برای رقابت در اولین دیدار خود در جام‌جهانی مقابل ایران آماده است.

قهرمان آفریقا در اولین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 روز دوشنبه مقابل ایران به میدان می‌رود. نیجریه در تساوی دو بر دو مقابل اسکاتلند، دو بار عقب افتاد و مقابل یونان با تساوی بدون گل متوقف شد. این تیم در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه دو بر یک مغلوب آمریکا شد.

کشی در این باره اظهار داشت: به خاطر کار مهمی در برزیل هستیم. دیدارهای دوستانه مانند تمرین هستند و تیم با تیمی که در یک مسابقه مهم به میدان می‌رود، تفاوت دارد. این توجیهی برای عملکرد ما در مسابقات نیست اما به صورت جدی اعلام می‌کنم که این نتایج برایم اهمیتی ندارد؛ ما را در جام‌جهانی ارزیابی کنید.

وی ادامه داد: پیش از فکر کردن به مسی دو مسابقه در پیش داریم. باید بهتر از جام‌جهانی در آفریقای جنوبی 2010 عمل کنیم اما باید ببینیم وقتی جام‌جهانی شروع می‌شود، چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

نیجریه پس از جام‌جهانی 1998 فرانسه دیگر نتوانست از مرحله گروهی در این مسابقات صعود کند. این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی 2002 و 2010 نتوانست به پیروزی دست یابد.

کلینزمان: تصور قهرمانی برای آمریکا واقع‌بینانه نیست

سرمربی تیم ملی آمریکا معتقد است تصور رسیدن تیمش به قهرمانی جام‌جهانی واقع‌بینانه نیست.

یورگن کلینزمان اعلام کرد که فکر کردن به قهرمانی آمریکا در جام‌جهانی 2014 برزیل واقع‌بینانه نیست.

تیم ملی آمریکا در جام‌جهانی در گروه سختی قرار گرفته و باید به مصاف‌ تیم‌های آلمان، پرتغال و غنا در گروه G برود.

کلینزمان در گفت‌و‌گویی که دو روز پیش با نیویورک تایمز انجام داده بود، گفت: ما نمی‌توانیم قهرمان جهان شویم زیرا هنوز در آن سطح قرار نگرفته‌ایم.

اظهارات وی خشم لاندن دونووان را در پی داشت که اعلام کرد معتقد است تیم ملی کشورش می‌تواند در صورت شکست تیم‌هایی مثل آلمان قهرمان جام‌جهانی شود.

با این حال کلینزمان همچنان بر عقیده خود پافشاری می‌کند و رسیدن به قهرمانی برای آمریکا را بسیار دور از دسترس می‌داند.

وی در این باره اظهار داشت: صحبت کردن درباره قهرمانی جهان برای ما در حال حاضر واقع‌بینانه نیست. اول از همه باید از گروهمان صعود کنیم.

وی ادامه داد: پس بگذارید واقع‌بین باشیم و بگوییم که اول باید مرحله گروهی را پشت سر بگذاریم و سپس در آسمان‌ها سیر کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در سال 2004 نیز هیچ یک از بازیکنان یونان نمی‌گفت که ما می‌خواهیم قهرمان اروپا شویم اما آنها این کار را انجام دادند.

وی اضافه کرد: زیبایی فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و اینکه نمی‌دانید قرار است چه اتفاقی بیفتد.

اگر آمریکا می‌خواهد به مراحل بعدی صعود کند، باید در اولین مسابقه خود مقابل غنا به پیروزی برسد که کلینزمان آنها را یکی از برترین تیم‌های فوتبال آفریقا دانست.

غنا رقیبی آشنا است. این تیم آمریکا را در وقت‌های اضافه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2010 حذف کرد.

کلینزمان در این باره گفت: غنا تیمی پرستاره است و بازیکنانی دارد که اگر زیرک و هشیار نباشید، به شما صدمه خواهند زد. من فکر می‌کنم که رویارویی با غنا شروع خوبی برای مسابقات ما خواهد بود. ما یک ماه در بهترین سطح آمادگی خود بودیم و برای بازی مقابل غنا بسیار آماده‌ایم.

وی افزود: می‌خواهیم از ثانیه اول کارمان را خوب انجام دهیم. شکی نیست که بازی مقابل غنا کار سختی است.

تمرین سنگین ملی‌پوشان در آستانه جام جهانی

تیم ملی فوتبال در هوایی سرد و ابری از ساعت 15:15 به وقت محلی و ساعت 22:15 به وقت تهران تمرینات خود زیر نظر کادر فنی پیگیری کرد.

ملی‌پوشان ابتدا به گرم کردن پرداختند و سپس زیر نظر مربیان خود تمرین تکنیکی و تاکتیکی برگزار کردند.

سپس بازیکنان به دو گروه آبی و قرمز تقسیم شده و بازی کردند. بازیکنان در این تمرین زدن توپ‌ها و پاس‌های سرعتی در کنار ضربات محکم را در دستور کار داشتند.

در همین حال سه دروازه‌بان تیم ملی زیر نظر مربیان خود تمرین جداگانه‌ای انجام می‌دادند.

رحمان احمدی، علیرضا حقیقی و دنیل داوری به صورت جدی تمرین کرده و توپ‌هایی را که توسط دستگاه مخصوصی زده می‌شد، دریافت می‌کردند.

هاشم بیک‌زاده با اعلام کادر فنی از شنبه آینده به تمرینات گروهی اضافه خواهد شد.

همچنین مارکار آقاجانیان دستیار ایرانی کی‌روش که برای مشاهده دیدار تدارکاتی نیجریه مقابل آمریکا به آمریکا سفر کرده بود پس از انجام این مأموریت راهی برزیل شده و به اردوی تیم ملی ایران در این کشور اضافه شد.

ماموران فیفا در کنار زمین تمرین تیم ملی فوتبال حضور داشتند و به خبرنگاران به همان اندازه حدود 15 دقیقه اجازه تماشای تمرین را دادند.

پیرلو: ایتالیا همیشه مقابل انگلیس خوب بازی کرده است

آندرا پیرلو اعلام کرد که هم‌تیمی‌هایش همیشه مقابل انگلیس بازی‌های فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند.

این دو کشور اولین مسابقه خود در گروه D رقابت‌های جام‌جهانی را شنبه مقابل هم برگزار می‌کنند.

پیرلو در این باره اظهار داشت: ما می‌دانیم که انگلیس تیم خوبی است که بسیار پیشرفت کرده است. آنها بازیکنان جوان جدیدی دارند که سرعتی کار می‌کنند. باید دقیق باشیم. به هر حال می‌دانیم که چگونه مقابل آنها بازی کنیم. ایتالیا همیشه بازی های فوق‌العاده‌ای مقابل انگلیس انجام داده و بنابراین ما هم فرصت‌های خودمان را داریم.

وی ادامه داد: آیا ایتالیا می‌تواند قهرمان جام‌جهانی شود؟ بله، حتما. وقتی من بازی می‌کنم، تنها برای پیروزی به میدان می‌روم. هرگز به صعود از مرحله گروهی قانع نمی‌شوم. بازیکنان جنگنده‌ای داریم و تمام تلاشمان را برای رسیدن به این هدف انجام خواهیم داد.

هافبک تیم ملی ایتالیا خاطرنشان کرد: هرچه را برای پیشرفت به مراحل بعدی باید داشته باشیم، در اختیار داریم. مسئله مهم این است که باور داشته باشیم، ایثار کنیم، سخت تلاش کنیم و سپس نتیجه بگیریم.

وی اضافه کرد: هدف ما باید پیروزی و پیشروی تا آخرین مرحله باشد. تیم بسیار جنگنده‌ای داریم و تمام تلاشمان را برای قهرمانی در این مسابقات به کار می‌گیریم. تنها برای شرکت کردن رقابت نمی‌کنم بلکه می‌خواهم قهرمان شویم.

پیام کاپیتان پیشین برزیل به بازیکنان تیم ملی ایران/ به آرژانتین حمله کنید!

کافو مدافع پیشین تیم ملی فوتبال برزیل در آستانه رقابتهای جام جهانی پیامی را برای بازیکنان تیم ملی ایران ارسال کرد که طی آن از ملی پوشان ایران خواسته به تیم آرژانتین حمله کنند.
کافو خطاب به بازیکنان تیم ملی ایران گفت: ایران را در بازی مقابل آرژانتین تشویق خواهیم کرد. او تاکید کرده است که در این بازی با شعار حمله، حمله، حمله، حمله…ایران، ایران، از تیم ملی ایران حمایت خواهد کرد.جو برزیل در دیدار مقابل آرژانتین کاملا به سود ایران خواهد بود چرا که برزیلی ها به شدت با آرژانیتن دشمن هستند و در این بازی کاملا ایران را حمایت خواهند کرد.
تدابیر شدید امنیتی برای تیم ملی فوتبال ایران/ هلی‌کوپترها هم به کمک آمدند!
تیم ملی فوتبال ایران در حالی روزهای پایانی تمرینات خود برای حضور در بیستمین دوره جام‌جهانی را در شهر سائوپائولو پیگیری می‌کند که تدابیر امنیتی نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده و زمانی که بازیکنان قصد دارند برای تمرینات راهی کمپ شوند، چند اتومبیل پلیس و دو هلی‌کوپتر اتوبوس حامی بازیکنان تیم ملی را تا رسیدن به محل تمرین همراهی می‌کنند تا اتفاق ناخواسته‌ای و غیرمترقبه‌ای برای ملی‌پوشان ایران روی ندهد.
تیم ملی فوتبال ایران که باید روز 26 خرداد در اولین دیدار خود در بیستمین دوره جام جهانی به مصاف نیجریه برود، آخرین مراحل تمرینات خود را در کمپ اختصاصی باشگاه کورینتیانس زیر نظر کارلوس کی روش پیگیری می کند. این تمرینات از روز چهارشنبه وارد مرحله تازه ای شد و برنامه های تاکتیکی فشرده در دستور کار ملی پوشان قرار گرفت.شاگردان کارلوس کی روش در شرایطی تمریناتشان را را پیگیری می کنند که تدابیر امنیتی نسبت به روزهای گذشته اطراف هتل تیم ملی بیشتر شده است و بازیکنان برای رفت و آمد با شرایط خاصی مواجه شده اند. زمانی که تیم ملی ایران قصد دارد هتل ” سزار پارک ” را برای انجام تمرینات ترک کند، تدابیر امنیتی ویژه ای برای محافظت از آنها در نظر گرفته شده است.در حالی که از روزهای ابتدایی حضور تیم ملی در شهر سائوپائولو تدابیر امنیتی وجود داشت، اما طی روزهای گذشته و با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع مسابقات این تدابیر بیشتر از گذشته شده به گونه ای که چندین اتومبیل پلیس و نیروهای امنیتی تیم ملی را تا رسیدن به محل تمرین همراهی می کنند. ضمن اینکه دو فروند هلی کوپتر نیز در موازات حرکت تیم ملی به سمت کمپ محل تمرین از هوا اتوبوس ملی پوشان ایران را همراهی می کند.

خسرو حیدری: ترکیب تیم ملی مشخص شده/ توپ‌هایی که داریم شش هدف دارد
مدافع تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به آخرین وضعیت این تیم قبل از حضور در جام جهانی گفت: ترکیب تیم ملی مشخص شده است اما تا روز آخر ممکن است کی روش تغییراتی را در ترکیب این تیم انجام دهد.
خسرو حیدری که پس از تمرین عصر چهارشنبه تیم ملی در محل سالن کنفرانس کمپ کورینتیانس با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: ما یک هفته است که تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته ایم. ترکیب تیم مشخص شده است اما کی روش نشان داده که تا روز آخر تغییراتی را در ترکیب تیم ایجاد می کند. امیدوارم هر کس در ترکیب اصلی قرار می گیرد بتواند بهترین بازی را برای تیم ملی ایران انجام دهد.حیدری در پاسخ به پرسش یک خبرنگار برزیلی که چه چیزی می خواهید تا آرژانتین را شکست دهید گفت: به هر حال بازی با آرژانتین شرایط خاص خودش را دارد. بازیکنان ما آماده هستند و باید تلاش کنیم با توجه به شرایطی که داریم برابر این تیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.وی در مورد توپ های کوچک تنیس که روی آن حروفی نوشته شده و در اختیار بازیکنان قرار گرفته گفت: این توپ را کی روش در اختیار ما قرار داده است که دارای شش قسمت است. قسمت اول در مورد حضورمان است، دومی در مورد از خودگذشتگی است. سومی در مورد احساس مسئولیت است، چهارمی در مورد هدف حضورمان است که آمده ایم فقط سه بازی کنیم. پنجمی در مورد گل است و ششمی در مورد انرژی مثبت است که باید به هم بدهیم و تمرکز خوبی داشته باشیم.حیدری در مورد شرایط تیم ملی گفت: بعد از اینکه به جام جهانی صعود کردیم فکر کردیم همه چیز تمام شده و هفت – هشت ما خواب بودیم. بازی تدارکاتی نداشتیم تا به بازی با کویت رسیدیم که خیلی به درد تیم نمی خورد. استارت تمرینات از اردوی آفریقا بود که کی روش این اردو را در نظر گرفت و با خیلی از باشگاه ها دعوا داشت تا بازیکنان را از باشگاه ها بگیرد که خیلی هم به خاطر این ماجرا اذیت شد.وی افزود: با این حال اردوی خوبی در آفریقا داشتیم و بعد از آن در اردوی اتریش همه بازیکنان بودند و تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم و بعد از آن به برزیل امدیم و با ترینیداد بازی کردیم که خیلی به ما اعتماد به نفس داد چرا که شبیه به بازی با نیجریه بود. شاید خیلی ها فکر می کنند ما باید از این گروه بالا برویم اما اینطور نیست. جام جهانی سخت است و ما باید ابتدا تلاش کنیم خوب بازی کنیم و بعد از آن به فکر صعود باشیم.

سیدجلال حسینی: تمرکز بازیکنان روی دیدار با نیجریه است
مدافع تیم ملی ایران با اشاره به آخرین وضعیت این تیم پیش از حضور در جام جهانی گفت: شرایط خوب است و تمرکز بازیکنان روی دیدار با نیجریه است و بعد از آن به دیدار با آرژانتین فکر می کنیم.
سیدجلال حسینی که پس از تمرین عصر چهارشنبه تیم ملی در محل سالن کنفرانس کمپ کورینتیانس با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: تمرین خیلی خوبی را پشت سرگذاشتیم و همه بازیکنان از آمادگی بالایی برخوردارند.وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط تمرینی تیم ملی به نظر می رسد شما در ترکیب اصلی تیم ملی باشید گفت: همه بازیکنان در شرایط مطلوبی قرار دارند و تا روز بازی مشخص نیست که چه بازیکنانی در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند.حسینی در پاسخ به این پرسش خبرنگار برزیلی که چه چیزی می خواهید که آرژانتین را شکست دهید گفت: این سوال را خیلی ها از ما می پرسند. اما تمرکز ما روی بازی با نیجریه است. باید ما ابتدا به این بازی برسیم و بعد از آن در مورد دیدار با آرژانتین صحبت کنیم.وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد یارگیری در دیدارهای پیش رو گفت: ما تمرکزمان روی دفاع تیمی است و به بازیکن خاصی فکر نمی کنیم. در طول تمرینات هم روی دفاع تیمی کار کرده ایم و خیلی به دنبال این نیستیم که به فکر دفاع تک نفری باشیم.حسینی در مورد شرایط تمرینی تیم ملی گفت: ما روزهای خوبی را پشت سرگذاشته ایم و حمایت رسانه ها باعث شد با آرامش کارمان را دنبال کنیم. بازی با ترینیداد توانستیم کارهایی که مد نظرمان بود را به خوبی انجام دهیم. حمایت رسانه ها هم باعث شد بی حاشیه ترین روزها را داشته باشیم و منتظر دیدار با نیجریه هستیم.