فرماندار چالوس خبر داد؛

از اسکان یک‌ساله تا ساخت روستاهای پولادکوه و واسپول در سیل چالوس

حرف آنلاین: فرماندار چالوس ضمن واکاوی اتفاقات و جریانات ناشی از وقوع سیل در بخش مرزن آباد چالوس از اسکان موقت مردم و انجام اقدامات برای انتخاب مکان و بازسازی دو روستای تخریب شده واسپول و پولادکوه خبر داد.

علی قاسمی پیرامون سیل دهستان کوهستان بخش مرزن آباد در حاشیه جلسه ستاد بحران و بازسازی مناطق سیلزده، اظهار کرد: سیل در پنجشنبه شب گذشته اتفاق افتاد، بلافاصله پس از آن با عوامل راهداری، هلال احمر و نیروی برق در جاده کندوان مستقر شدیم.

وی با بیان اینکه پس از بروز آسیب سیل در روستاها بخشی از مسافران در مسجد اسکان داده شدند، افزود: اقدامات اولیه مقابله با سیل انجام شد، روز جمعه استاندار وارد منطقه شد و با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شرح وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص شد‌.

قاسمی ادامه داد: از روز جمعه تا سه شنبه اکثر اقدامات امداد و نجات انجام شد و راه‌های دسترسی به روستاهای گیجان، واسپول و غیره باز شد.

فرماندار چالوس ضمن تقدیر از مسئولان، اصحاب رسانه و مردم چالوس و مرزن آباد، عنوان کرد: مردپ در مناطق سیل زده صبوری به خرج داده و با عوامل امدادی همکاری کردند و شاهد کار تیمی با نگاه جهادی در مدت زمان کم بودیم.

 

این مسئول از تشکیل جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد و داشتن روحیه جهادی در زمان بحران سیل را لازمه موفقیت در ادامه اقدامات شد و گفت: متاسفانه دو روستای واسپول و پولادکوه در سیل جاری به‌طور کامل تخریب شد از این رو انتخاب مکان برای جابه‌جایی این دو روستا با تشکیل کمیته‌ای با کمک مردم خود منطقه در دست اقدام است.

سیل چالوس

اسکان یک ساله مردم دو روستای تخریب شده

وی اضافه کرد: اسکان موقت برای کسانی که خانه دوم ندارند ضرورت دارند از این رو ایک افراد در حال شناسایی هستند تا حداقل یک سال سکنی داده شوند تا نسبت به ساخت و ساز اقدام شود.

قاسمی با اشاره به بازدید مدیدانی مدیر سازمان مدیریت بحران کشور از این روستاها و دستور ویژه استاندار مازندران برای پیگیری بحث انتقال این دو روستا، اذعان داشت: مردم مناطق سیل‌زده مطمئن باشند ما کنارشان هستیم و به‌عنوان یک سرباز به وظایف خود عمل می‌کنیم.