ازسرگیری همایش ۱۴ آبان پس از دو سال وقفه در مرزن‌آباد

مرزن آباد-خبرنگار حرف: امام‌جمعه مرزن‌آباد در نشست خبری به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به فضیلت روز جمعه اشاره کرد و بابیان اینکه روز جمعه روز ظهور امام زمان است افزود: برخی زمان‌ها مثل شب قدر، روز عرفه و روز جمعه موضوعیت دارند و نماز جمعه هم به همین دلیل دارای قداست […]

مرزن آباد-خبرنگار حرف: امام‌جمعه مرزن‌آباد در نشست خبری به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به فضیلت روز جمعه اشاره کرد و بابیان اینکه روز جمعه روز ظهور امام زمان است افزود: برخی زمان‌ها مثل شب قدر، روز عرفه و روز جمعه موضوعیت دارند و نماز جمعه هم به همین دلیل دارای قداست فراوانی است.

حجت‌الاسلام یزدان جهان دار ادامه داد: در اهمیت نماز جمعه و آثار و برکاتش همین بس که درآیه ۹ سوره جمعه اشاره‌شده که نماز جمعه ذکر الهی است. جهاندار بابیان اینکه آنچه امروز بشر به آن نیاز دارد آرامش قلبی است که ذکر الهی آن را به وجود می‌آورد اظهار داشت: مانع حضور در نماز جمعه و عدم ذکر الهی دررسیدن به آرامش، دنیاگرایی و دنیاپرستی است.

امام‌جمعه مرزن‌آباد با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمود نماز جمعه در رأس همه امور است تصریح کرد: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام و از برکات انقلاب اسلامی است.

جهان دار ادامه داد: به فرموده ناخدای باخدای کشتی انقلاب مقام رهبری نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و قطب و قلب فرهنگی هر شهر است. امام‌جمعه مرزن‌آباد ادامه داد: به برکت انقلاب در حدود ۹۰۰ شهر و بخش کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی افزود: در بخش مرزن‌آباد نیز از سال ۹۰ نماز جمعه برگزار می‌شود. پیش از آن مردم برای نماز جمعه باید به چالوس و کلاردشت و نقاط دیگر می‌رفتند اما در مرزن‌آباد به همت مؤمنین، متدینین، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان نهاد و نماد نماز جمعه مستقر و مستقل گردید. وی بابیان اینکه جا دارد از امام‌جمعه، مسئول دفتر و مسئول ستاد سابق نماز جمعه تشکر کنم گفت: نماز جمعه مرزن‌آباد نیاز به استقلال، تحکیم و تثبیت بیشتری داشت و در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شد.جهان دار بابیان اینکه کارهای دفتر و ستاد نماز جمعه مثل کوه یخی است که قسمت عمده آن ناپیداست گفت: کار امام‌جمعه محدود به چندصدنفر که در نماز جمعه شرکت می‌کنند نیست بلکه به‌مراتب بیشتر است.

وی افزود: انشاله در ۱۴ آبان روز مازندران  اولین یادواره علمای بخش مرزن‌آباد برگزار می‌شود. لذا از همه عزیزان تقاضا می‌شود اگر در خانواده یا محل و منطقه آن‌ها علمای بزرگ و روحانیون سترگ وجود داشتند و از دنیا رفتند خلاصه‌ای از زندگی‌نامه، آثار و خدمات آن‌ها را مکتوبا جهت تدوین جزوه و کتاب به دفتر امام‌جمعه تحویل دهند.