ادعای بخشش یکی از قاتلان شهید عجمیان صحت دارد؟

شکرالله رضازاده شرمه : روزنامه اصلاح طلب اعتماد در خبری مدعی شد "حکم اعدام دکتر قره حسنلو [از قاتلان و محکومان دادگاه شهید عجمیان] توسط یک مقام عالی لغو شد" این روزنامه در ادامه آورده است: " دیروز خبری به دست اعتماد رسید مبنی بر اینکه حکم اعدام حمید قره‌حسنلو لغو شده است".

اعتماد بدون نام بردن از کسی، نوشت: “طبق این خبر، گفته می‌شد که یکی از شخصیت‌های سیاسی برجسته و قدیمی کشور در نامه‌ای از مقامات عالی نظام درخواست کرده حکم این فرد لغو شود” این روزنامه از تماس خود با نویسنده نامه جهت بررسی صحت و سقم خبر مذکور اشاره کرد و ادامه داد: “ما با نویسنده نامه تماس گرفتیم و ایشان نوشتن نامه و دریافت پاسخ مثبت در این زمینه را تائید کرد”!

ان شاالله که خبر مذکور عاری از حقیقت باشد اما در صورت صحت، ذکر چند نکته ضرورت دارد:

یکم: فردی که بخودش اجازه میدهد دست به قلم شود تا از یک قاتل سنگدل دفاع کند قطعا و هرگز در زمره شخصیت سیاسی قابل احترام در منظومه جمهوری اسلامی قرار نمی گیرد. مگر غیر از این هست که انقلاب اسلامی با برافراشتن پرچم عدالت خواهی موجب شکل گیری جمهوری اسلامی شده است، حال چگونه می توان از کسی که پا روی چنین نکته ای می گذارد را شخصیتی از شخصیت های درون جمهوری اسلامی تلقی نمود؟!

دوم : فتنه ها در دل خود محاسنی دارند که از جمله آن می توان به رونمایی از حقیقت چهره افراد اشاره کرد. اکنون با نامه نگاری مذکور، نقاب از یک چهره کنار رفت و حقیقت چهره او، عریان و نمایان گشت. نام این فرد که با سوء استفاده از جایگاه سیاسی خود برای ذبح عدالت دست به قلم شده ، حتما می بایست رسانه ای شود تا بصیرت جامعه افزایش یابد

سوم: حقیقتا چه تفاوتی میان دیگر محکومان این پرونده با محکوم مدنظر هست؟! آیا پزشک بودن یک فرد، می تواند برای او مجوز قتل یک انسان را صادر کند؟! این فرد را نباید پزشک معرفی کرد بلکه او در حقیقت، لباس و کسوت شریف طبابت و پزشکی را چند صباحی دزدید.افتخار جامعه پزشکی این هست که بدنبال کاستن آلام عمومی و درمان مردمی بوده و نه مشارکت در قتل وحشیانه یک جوان.

چهارم:همه این اخبار و حرکات برای منفعل کردن دستگاه قضایی کشور هست. دشمن، از اجرای قاطعانه احکام سخت شدید در هراس هست. هر چه احکام قاطعانه تر صادر و سپس اجرا گردد قطعا اوباش و اربابان شان احساس خطر خواهند کرد و در مقابل ، هر چه احکام یا سبک و بصورت حداقلی صادر شود و یا در اجرای با هزار اما و اگر روبرو گردد ، بدون شک اوباش و حامیان شان احساس امنیت بیشتری خواهند کرد. قطعا دستگاه قضایی تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نخواهد گرفت و احکام را قاطعانه اجرا خواهد کرد که البته توقع منطقی و درست از دستگاه عدلیه جمهوری اسلامی همین هست ولا غیر.

چهارم: اگر به نامه نگاری این و آن و یا به جوسازی و فضا سازی فلان سلبریتی توجه شود آنگاه مسیر برای نامه نگاری های بعدی و نیز جوسازی های بعدی کاملا فراهم خواهد شد. در چنین شرایطی اقتدار دستگاه عدلیه با خدشه جدی مواجه خواهد شد که البته دودش به چشم مردم خواهد رفت.

پنجم: اگر یک حکم قطعی صادره، به هر دلیل غیر حقوقی لغو گردد و یا در اجرا مشمول زمان قرار گیرد آنگاه ضمن اینکه احکام معنای بازدارندگی خود را از دست خواهند داد، همه احکام صادره بعد از این را، با علامت سوال جدی مواجه خواهد کرد. در چنین شرایطی سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

ششم: و اما آخرین نکته اینکه واقعا این شهید عزیز عجمیان چقدر مظلوم هست. شهیدی که با بدترین وضعیت به شهادت رسید اما برخی چشم خود را بر این جنایت ددمنشانه بسته و بجای اعلام انزجار از عمل وحشیانه قاتلان، از جانیان   دلجویی می کنند!!!

قطعا دستگاه قضایی با اجرای مقتدرانه احکام صادره ، اجازه نخواهد داد مظلومیت شهید عجمیان مضاعف گردد.