اختصاص فضای ۱۲۵۰۰ مترمربعی به پژوهشگران و محققان

حرف آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر از معرفی هشت ایده و استارت‌آپ، ۹ شرکت فناور، چهار گروه پژوهشی و دو هسته پژوهشی به دبیرخانه رویداد ملی گام دوم خبر داد.

مهرداد زارع‌نژاد در گفت‌وگویی در راستای حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه تشریح و بیان کرد که این دانشگاه با هدف مأموریت در زمینه دانشگاه حل مسئله و کارآفرین و تحقق اهداف کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری سند تحول و تعالی دانشگاه به برگزاری رویداد ایده‌آرا با اولویت کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی از تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۹ تا ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ اقدام کرد.

وی افزود: به منظور حضور فعال در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد کارگروه واحدی در دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر تشکیل و پس از ارزیابی و داوری ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فناور به‌علاوه هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی، منتخبان به دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران معرفی و اطلاعات آنها در سامانه رویداد ملی گام دوم دانشگاه برای داوری نهایی و شرکت در رویداد بارگذاری شد.

این مسئول گفت: برای حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در رویداد گام دوم هشت ایده و استارت‌آپ، ۹ شرکت فناور، چهار گروه پژوهشی و دو هسته پژوهشی پس از ارزیابی و داوری مورد پذیرش قرار گرفتند و برای شرکت در رویداد ملی گام دوم دانشگاه به دبیرخانه رویداد در استان معرفی شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر یادآور شد: عمده شرکت‌کنندگان از اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان بودند و با توجه به وجود آزمایشگاه‌های تخصصی در این دانشگاه و امکانات آزمایشگاهی ویژه، مشخصات زیرساخت آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی نیز برای حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه معرفی شد.

زارع‌نژاد با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» و تأکید دکتر طهرانچی در به‌کارگیری ظرفیت‌ها و اجرای برنامه‌ها براساس این شعار گفت: به منظور گسترش روحیه کارآفرینی در دانشجویان و اعضای هیئت علمی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و بالندگی از ایده تا محصول و تولید دانش‌بنیان و کاربنیان و در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه، فضایی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با امکانات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای فعالیت هسته‌ها و واحدهای فناور با بهره‌مندی از کارشناسان و استادان مجرب در حوزه کارآفرینی و منتورینگ به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به‌عنوان قطب دانش‌بنیان تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با بستر مناسب و زیرساخت‌های لازم در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری نیز در پیشبرد ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور و خلاق در این حوزه آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت جمعی، گام‌های بلندی در راستای تحقق اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه کارآفرین در حوزه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال برداشته شود.

گفتنی است؛ رویداد ملی گام دوم از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و … عرضه خواهد شد.

اوایل آبان ۱۴۰۰ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد فعالیت این دانشگاه، برگزاری رویدادی ملی با عنوان «گام دوم» را مطرح کرد و این پیشنهاد آذر ۱۴۰۰ در جلسه شورای دانشگاه مطرح و به تصویب اعضا رسید و به دنبال آن بخشنامه دی ۱۴۰۰ به رؤسای استانی دانشگاه در سراسر کشور ابلاغ شد تا همه یکدست برای این رویداد مهم آماده شوند./آنا