اخبار سیل در جاده چالوس | مفقودی سه نفر و نجات ۱۶ نفر + عکس

سیل در جاده چالوس موجب مسدودی این محور و مفقودی سه خودرو شده است.

اسحق پاک نیا: جاده چالوس که در شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ شاهد ترافیک خودروهای عازم شمال بود، در منطقه معروف به رستوران دربند بواسطه سیل مسدود شد.

براساس اعلام مسولان محلی، مسافران در محوطه این رستوران مشغول صرف شام بودند که گرفتار سیل شده و برخی خودروها نیز در ترافیک جاده چالوس با سیل مواجه شدند.

گفته شده که حجم گل و لای باقی مانده از سیل به شدت زیاد است و جاده چالوس نیز تا لحظه انتشار این خبر مسدود است.

استانداری مازندران نیز از همان ابتدای وقوع سیل، دستور اعزام گروه‌های امدادی را صادر کرده و مسولان محلی نیز در منطقه حضور یافته‌اند.

پس از گذشت حدود ۱۲ ساعت از وقوع سیل، فقط مفقودی سه خودرو و تخریب رستوران اعلام شده و تلفات انسانی گزارش نشده است.

لازم به ذکر است که‌ هواشناسی نیز برای مناطق بالادست مازندران هشدار نارنجی صادر کرده بود.

خبرنگاران منطقه نیز اعلام کرده اند که سیل در نقطه رستوران دربند دفعات پیش نیز سابقه‌دار است اما تاکنون اقدام مناسب و زیرساختی برای آن انجام نشده است.

هلال احمر روز جمعه اعلام کرده که از بستر رودخانه چهار خودرو بدون سرنشین کشف شده و جستجوها برای یافتن مفقودی احتمالی ادامه دارد. به دلیل حجم گل و لای موجود در جاده، جاده چالوس همچنان مسدود است.

براساس اعلام مدیرعامل هلال احمر مازندران،  ۱۶ نفر از سیلاب شامگاه پنج‌شنبه جاده چالوس نجات یافته‌اند اما سه نفر مفقود شده‌اند که تیم‌های واکنش سریع در حال جست‌وجو هستند.

اظهارات مسولان در شامگاه جمعه ۲۵ خرداد، حدود ۲۰ ساعت پس از وقوع سیل در جاده چالوس، نشان می‌داد که ۷خودرو طعمه سیل شده که تا کنون ۵ خودرو پیدا شده و تعداد مفقودی ها هم همچنان سه نفر است.

دکتر مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری نیز بصورت تلفنی از نوری استاندار مازندران پیگیر آخرین وضعیت رسیدگی به منطقه سیل‌زده در جاده چالوس شده است.