احتمال وقوع سیل در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: روز جمعه تا شنبه شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دمای هوای مازندران هستیم که احتمال وقوع سیل وجود دارد. به گزارش حرف آنلاین، علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: براساس اخطاریه اداره‌کل هواشناسی مازندران از روز جمعه تا شنبه شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دمای هوای […]

1830224_624
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: روز جمعه تا شنبه شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دمای هوای مازندران هستیم که احتمال وقوع سیل وجود دارد.

به گزارش حرف آنلاین، علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: براساس اخطاریه اداره‌کل هواشناسی مازندران از روز جمعه تا شنبه شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش دمای هوای مازندران هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نفوذ سامانه ۸ شمالی احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی و نقاط مرتفع مازندران وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران صبح امروز برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش کامل هستند که در این زمینه مکاتبه‌های لازم صورت گرفته است.

این مسؤول گفت: طی روزهای جمعه و شنبه و وضعیت موجود لازم است افراد از کوهپیمایی و طبیعت‌گردی پرهیز کنند.

احمدی بیان کرد: دامداران نیز دام‌های خود را در مناطق امن و به دور از مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها نگهداری کرده و از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

وی با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در این ایام، خاطرنشان کرد:  لازم است مسافران و افراد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های مازندران پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: با توجه به وزش باد شدید لازم است شهرداری‌ها نسبت به پاک‌سازی معابر و محکم کردن تابلوها و بیلبوردهای شهر اقدام کنند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

احمدی اظهار کرد: دامداران و ساکنان رودخانه‌ها از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با اعلام اینکه احتمال سیلاب طی این ایام در استان مازندران وجود دارد، یادآور شد: طی این مدت دریای مازندران به‌صورت مواج بوده و انجام تمامی فعالیت‌های دریایی ممنوع خواهد بود.