اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از 10 خردادماه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت سواران از 10 خرداد ماه خبر داد. به گزارش حرف آنلاین، سرهنگ “مهدی باقری” در تشریح این خبر، گفت: موتورسيكلت به دليل ويژگي هاي خاص خود امروزه مورد توجه بسياري از افراد جامعه قرار گرفته است، اما به دلیل رعايت نشدن […]

IMAGE11527659608604

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح ساماندهی و برخورد با موتورسیکلت سواران از 10 خرداد ماه خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، سرهنگ “مهدی باقری” در تشریح این خبر، گفت: موتورسيكلت به دليل ويژگي هاي خاص خود امروزه مورد توجه بسياري از افراد جامعه قرار گرفته است، اما به دلیل رعايت نشدن قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي برخي از موتورسواران صدمات و آسيب هاي جبران ناپذيري بر افراد متحمل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، افزود: امروزه جولان برخی موتورسواران در خیابان ها و پياده روهاي شهر صرف نظر از عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و انواع تخلفاتي كه در بين موتور سواران شايع است، تحمیل حجم انبوهي از امكانات جامعه برای جبران خسارت های ناشی از این وسیله نقلیه موجب نگرانی مردم شده است .

سرهنگ باقری، خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات ناشی از حوادث رانندگی و اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط، طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران از 10 خرداد ماه در سطح استان به اجرا در خواهد آمد .

وی با اشاره به این که 35 درصد از تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند، هدف از اجرای این طرح را ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی، انتظام بخشی به عبور و مرور موتورسیکلت سواران در راستای کاهش تخلفات و حوادث ناشی از آن برشمرد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران، با بیان این که اجرای این طرح در دستور کار مشترک عوامل انتظامی و پلیس راهور استان قرار گرفته است، تصریح کرد: رانندگی بدون گواهینامه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تغیر در اصالت و ارکان وسیله نقلیه و هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ و مزاحمت برای نوامیس مردم از مهمترین موارد قابل توجه در اجرای این طرح به شمار می روند .

باقری همچنین، اظهار داشت: در صورت توقیف موتورسیکلت، آموزش راکب قبل از ترخیص وسیله نقلیه از دیگر اقدامات پلیس راهور استان در اجرای این طرح است .

سرهنگ باقری با اشاره به تبصره ماده 4 آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، گفت: تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و تجاوز به چپ از محور راه از شایع ترین تخلفات برخی از موتورسیکلت سواران است .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران در خاتمه از راکبان موتورسیکلت خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای ماموران پلیس، فرهنگ خود را در جامعه به نمایش بگذارند .