اجرای طرح بذرپاشی و کپه‌کاری در مراتع مازندران

حرف آنلاین: طرح بذرپاشی و کپه کاری با مشارکت مرتع‌داران در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مراتع مازندران اجرا شد. معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: اجرای عملیات بیولوژیک بذرپاشی و کپه کاری در بیش از ۱۰۰۰هکتار از مراتع با مشارکت مرتع‌داران شهرستان‌های نور، آمل، سوادکوه و ساری انجام شد. […]

حرف آنلاین: طرح بذرپاشی و کپه کاری با مشارکت مرتع‌داران در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مراتع مازندران اجرا شد.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: اجرای عملیات بیولوژیک بذرپاشی و کپه کاری در بیش از ۱۰۰۰هکتار از مراتع با مشارکت مرتع‌داران شهرستان‌های نور، آمل، سوادکوه و ساری انجام شد.

اسماعیل مختارپور افزود: تقویت پوشش گیاهی، اصلاح و احیای مراتع تخریب‌شده، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش ذخیره آبی خاک، افزایش ظرفیت و تولید علوفه در مراتع استان از مزایای اجرای این طرح است.  

او گفت: در این طرح از بذر‌های مرتعی سازگار با مراتع استان از جمله علف گندمی، سکاله، علف پشمکی، باریجه، فستوکا و گاوزبان استفاده شده است.

مختارپور افزود: حدود ۴۵۰ هکتار از این سطح با استفاده از گونه‌های دارویی و به منظور احیاء رویشگاه‌های گیاهان داروئی اجرا شده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: اجرای این با توجه به شرایط آب و هوائی و با مشارکت بهره‌برداران ادامه دارد و قطعاً سطح اجرای آن افزایش خواهد یافت.

او افزود: قبل از اجرای این عملیات، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه صحیح اجرای پروژه‌ها، میزان بذور مورداستفاده و نکات فنی پیش از اجرای پروژه توسط کارشناسان ناظر جهت توجیه بهره‌برداران ارائه شد.

مختارپور ادامه داد: محدوده‌های اجرای این عملیات با مشارکت و همکاری مجریان طرح‌های مرتع‌داری، دهیاران و شورا‌ها به مدت یک تا ۲ سال قرق شده و از ورود هرگونه دام جلوگیری می‌شود./صداوسیما