اتصال ۱۶ روستای دیگر مازندران به شبکه ملی اطلاعات

حرف آنلاین: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اتصال ۱۶ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. سید مصطفی فلاح گفت:در نخستین برنامه افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم یک هزار روستا کمتر توسعه یافته در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در مازندران با نصب سه سایت جدید و ارتقاء شش سایت موجود تعداد […]

حرف آنلاین: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اتصال ۱۶ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

سید مصطفی فلاح گفت:در نخستین برنامه افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم یک هزار روستا کمتر توسعه یافته در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در مازندران با نصب سه سایت جدید و ارتقاء شش سایت موجود تعداد ۱۶ روستا بالای ۲۰ خانوار از هشت شهرستان استان در زمره این هزار روستا قرار گرفته و پوشش ارتباطی پایدار و اینترنت پرسرعت LTE در این مناطق فراهم شد.

نزدیک به ۲ هزار مدرسه در استان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و حدود ۱۵۰ مدرسه در روستا‌های کمتر توسعه یافته که به اینترنت ثابت دسترسی نداشتند نیز از طریق مودم out door به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته فلاح از مهمترین برنامه‌های وزارت ارتباطات، اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات می‌باشد و بر این اساس تمام تلاش مجموعه اداره کل استان بهبود پوشش ارتباطی همه روستا‌های استان از طریق نصب سایت‌های جدید یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های ۲G یا بهینه سازی برخی از سایت‌های موجود بوده است.

تمام روستا‌های استان در حال حاضر به خدمات تماس دسترسی دارند و نزدیک به ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات با کیفیت اینترنت برخوردار نیستند که در فهرست برنامه‌های در دست اجرا قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ مشکلات ارتباطی این روستا‌ها نیز مرتفع شود.