ابطال کد شناسایی ۶ واحد تولیدی طلا در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل استاندارد مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تاییدیه کد شناسایی ۶ واحد تولیدی طلای استان به دلیل تعطیلی و عدم فعالیت ابطال شده‌ است. قربان فیاض، مدیرکل استاندارد استان مازندران با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تاییدیه کد شناسایی ۶ واحد تولیدی طلا ابطال شده‌ است. وی ادامه […]

حرف آنلاین: مدیرکل استاندارد مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تاییدیه کد شناسایی ۶ واحد تولیدی طلای استان به دلیل تعطیلی و عدم فعالیت ابطال شده‌ است.

قربان فیاض، مدیرکل استاندارد استان مازندران با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تاییدیه کد شناسایی ۶ واحد تولیدی طلا ابطال شده‌ است.

وی ادامه داد: طبق مقررات و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران، کلیه تولیدکنندگان طلا موظف به دریافت کد شناسایی بوده و ملزم هستند روی کلیه مصنوعات طلا کد موردنظر را حک کنند.

مدیر کل استاندارد مازندران: این رویه کمک می‌کند تا قابلیت ردیابی سازندگان میسر شود و در صورتی که عیار مصنوعات طلای تولیدشده پایین‌تر از حد استاندارد تشخیص داده شد، سازنده و عامل آن قابل شناسایی باشند.

مهندس فیاض تصریح کرد: واحدهایی که به دلیل رعایت نکردن الزامات استاندارد، کد شناسایی آن‌ها ابطال می‌شود، مجوز تولید نداشته و در صورت تولید مصنوع طلا با کد ابطال شده، پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهروندان حتما در هنگام خرید مصنوعات طلا، باید به کد شناسایی که بصورت یک عدد به همراه حرف لاتین در مصنوع حک شده‌است، توجه کنند، گفت: کد مربوطه در هر استان متفاوت است؛ به این صورت که به عنوان مثال در تهران با حرف T و در اصفهان با حرف E  و مازندران با حرفJ نمایش داده می شود، ضمنا مصنوعات طلای خارجی با توجه به ممنوعیت واردات این نوع مصنوعات، مورد تایید استاندارد نیست و عرضه آن ممنوع می‌باشد./ایسنا