سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران :

آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در رامسر راه اندازی می شود

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از راه اندازی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در رامسر با موافقت وزیر ورزش خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران در گردهمایی روسا و نواب روسای هیات‌های ورزشی شهرستان رامسر گفت: با موافقت وزیر ورزش و جوانان مقرر شد دومین آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کشور در شهرستان رامسر ساخته شود.

او با بیان اینکه بررسی‌های اولیه برای ساخت این آکادمی با حضور میدانی چند معاون وزیر ورزش، مدیرکل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و دبیرکل مکمیته ملی المپیک انجام شده است ، افزود :  این آکادمی در مجتمع امام رضا (ع) رامسر ساخته می‌شود که شامل ۱۰ سالن و مکان تمرینی و همچنین خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ ورزشکار است.

عالیشان از شرایط ویژه و دو منظوره این آکادمی خبر داد و اظهار کرد : مقرر شد در کنار آکادمی ملی المپیک، شهرستان رامسر پایلوت برگزاری مسابقات ساحلی نیز باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد : اعتبار ساخت این کمپ را وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عهده گرفته است و هیچ بار مالی برای شهرستان و استان نخواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران یادآور شد : ۱۶ هکتار زمین در این منطقه وجود دارد که فضای لازم برای ساخت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را داراست و با توجه به چشم انداز زیبایی که دارد قطعا از کمیته ملی المپیک شماره یک هم می‌تواند زیباتر راه اندازی شود.

عالیشان ذکر کرد : با راه اندازی آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، اردوی‌های آماده سازی تیم‌های ملی متناسب به شرایط آب و هوایی کشور در رامسر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد : یکی دیگر از امکانات اصلی این آکادمی، وجود فرودگاه بین المللی شهدای رامسر است که شرایط را برای حضور تیم‌ها آسانتر می‌کند.