«پروژه مهر» در مازندران با نگاه علمی و مدیریتی جان تازه گرفت

در نخستین جلسه پروژه مهر قطب ۲ آموزش و پرورش استان مازندران که به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد، عمران عباسی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس، با حضور در این نشست، با تأکید بر جایگاه کلیدی نهاد آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش یک دستگاه بسیار مظلوم است که باید توجه بیشتری به آن شود. ما در مجلس تمام توان خود را برای کمک به آموزش و پرورش گذاشته‌ایم.»

در نخستین جلسه پروژه مهر قطب ۲ آموزش و پرورش استان مازندران که به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد، عمران عباسی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس، با حضور در این نشست، با تأکید بر جایگاه کلیدی نهاد آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش یک دستگاه بسیار مظلوم است که باید توجه بیشتری به آن شود. ما در مجلس تمام توان خود را برای کمک به آموزش و پرورش گذاشته‌ایم.»

عباسی بر لزوم دقت در جذب نیروی انسانی و تقویت مشارکت‌های اجتماعی و مردم‌محور در فرآیندهای آموزشی تأکید کرد و افزود: «باید مدیران را توانمند کنیم تا آموزش و پرورشی پویا و کارآمد داشته باشیم. مبدا توسعه، آموزش است و تا اندیشه‌ها بارور نشوند، توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد.»

وی در پایان سخنانش جمله‌ای پرمفهوم و پرطنین بیان کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت: «هر آنچه در مسیر زندگی‌ام دارم از معلمی دارم و هیچ جایگاهی را بالاتر از معلمی نمی‌دانم.»

«پروژه مهر» در مازندران با نگاه علمی و مدیریتی جان تازه گرفت

در این نشست که با هدف هم‌اندیشی و هماهنگی بیشتر برای آغاز هرچه پویاتر سال تحصیلی برگزار شد، فریدون کلبادی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، بر نقش کلیدی نگاه علمی، تخصصی و خلاق در مدیریت آموزشی تأکید کرد.

کلبادی‌نژاد با اشاره به اینکه تنها تزریق منابع انسانی و مالی کافی نیست، گفت: «برای رسیدن به تحولی پایدار، ابتدا باید موانع را شناسایی و حذف کرد؛ از جمله روش‌های کهنه و ناکارآمدی که مانع پویایی مدارس شده‌اند.»

وی همچنین با اشاره به مدرسه به عنوان یک سیستم دارای ورودی، فرایند و خروجی افزود: «مدیریت مطلوب، یعنی استفاده بهینه از امکانات موجود تا ورودی‌ها به نتایجی مطلوب منجر شوند.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین، محورهایی چون نوآوری، رهبری اثربخش، ارزیابی مستمر، تصمیم‌گیری بر پایه مشورت و بهره‌گیری از روش‌های علمی را به عنوان چراغ راه پروژه مهر برشمرد.

این جلسه، گام نخست برای حرکت هدفمند به سوی سال تحصیلی نو بود؛ سالی که آموزش و پرورش مازندران می‌خواهد با تکیه بر خرد جمعی و مدیریت دانایی‌محور، فصل تازه‌ای از تحول را رقم بزند.