درویشی خبر داد:

آموزش مهارتی ۲۲ هزار نفر در آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای مازندران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از آموزش مهارتی ۲۲ هزار مازندرانی در آموزشگاه ها خبر داد.

سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران از آموزش مهارتی ۲۲ هزار نفر مازندرانی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت بازتاب رقابت در حیطه اقتصاد ملی و المپیاد جهانی که بازتاب رقابت در حیطه اقتصاد جهانی است برگزار خواهد شد.

درویشی افزود: امروزه تضمین کیفیت به اشکال مختلف در حوزه مدیریت و نظام کیفیت مطرح شده است که مبتنی بر پیامدهای حاصل از آموزش صحیح، کار آمد و بروز است.

وی تصريح کرد: پیامدهای حاصل از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شاخص نرخ اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، توسعه اقتصادی ناشی از کیفیت مهارت آموختگان، توسعه فضای فن‌آوری و متناسب‌سازی آن با شرایط اقلیمی به سرعت و سهولت انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران ، یادآور شد: برای معرفی نخبه‌گان مهارتی با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد در نیمه دوم سال جاری دو مسابقه آزاد مهارتی در رشته‌های برنامه‌نویسی و صنایع غذایی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

این مسئول درباره برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، گفت: مرحله دوم این مسابقات که بین نخبگان مهارتی شهرستانی در ۳۳ رشته بوده در آبان‌ماه و به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می‌گردد.

وی به عملکرد استان در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و یادآور شد: آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با کسب ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۵ مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رتبه سوم را در بین ۳۲ استان کشور کسب کرد.

مشارکت بخش خصوصی در اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

در‌ویشی در بیان عملکرد ۶ ماهه اول سالجاری به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان پرداخت و گفت: ۳۲۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با ۱۶۲۹ مربی و در ۶۷۷۴ دوره آموزشی توانستند ۲۲۴۰۸ نفر از علاقمندان کسب مهارت را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار دهند.

وی یادآور شد: در راستای مصوبات هیات دولت مبنی بر تسهیل صدور مجوز، این اداره کل به مشارکت بخش خصوصی در اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه کرده و در شش ماهه اول امسال ۱۰۲ پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد صادر و برای پوشش بیشتر آموزش‌های مهارتی توسط این موسسات مجوز ۹۰ رشته آموزشی جدید نیز صادر شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، تصریح کرد: جوانان می‌توانند با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار گیرند و لذا آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز ایجاد حرفه‌های با ثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه همه جانبه کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، جلوگیری خواهد شد.