آمار اقامت در مازندران تا شهریور ماه

حرف آنلاین: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 20 میلیون گردشگر تا پایان شهریور ماه امسال در مازندران اقامت کردند. حسین باقری در نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: 20 میلیون گردشگر تا پایان شهریور ماه امسال در مازندران اقامت کردند. وی با بیان اینکه […]

حرف آنلاین:

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 20 میلیون گردشگر تا پایان شهریور ماه امسال در مازندران اقامت کردند.

خبرگزاری فارس: 20 میلیون گردشگر تا پایان شهریور در مازندران اقامت کردند

حسین باقری در نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: 20 میلیون گردشگر تا پایان شهریور ماه امسال در مازندران اقامت کردند.

وی با بیان اینکه مازندران در سال ‌جاری استان برتر در زمینه میزان اقامت و بیشترین بازدیدکننده از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی را به خودش اختصاص داد، گفت: مازندران باید آماده خدمت‌رسانی به گردشگران باشد و باید خدمات بخش دولتی و خصوصی را با هم تلفیق و ارتقا دهد تا در مجموع موجب رضایت گردشگران قرار گرفته و موجب رونق هرچه بیشتر گردشگری در استان شود.

باقری با اشاره به اینکه 21 هزار تخت رسمی و 648 هزار نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی دارای مجوز در استان وجود دارد، افزود: ظرفیت‌های اسکان در آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، هلال احمر و کمپ‌ها از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز نمی‌گیرند اما ظرفیت‌های آن برای تامین نیاز گردشگران برای اقامت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از رتبه نخست مازندران در کشور و وجود بیشترین واحدهای پذیرایی بین‌راهی موجود خبر داد و اظهار کرد: وسعت استان، پراکندگی جاذبه‌های مازندران و وجود سه مسیر جاده‌ای پرتردد به پایتخت باعث شده که واحدهای خدمات‌رسان متعددی در این بخش فعالیت کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی مازندران از نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان انتقاد کرد و گفت: اگرچه در سال‌جاری با رشد 25 درصدی تورهای یک روزه و چند روز در استان مواجه بودیم ولی بیشتر تورهای ورودی به استان توسط آژانس‌های خارج از استان، وارد مازندران می‌شوند و دفاتر جهانگردی استان چندان فعالیتی ندارند.

وی یادآور شد: بیشترین ظرفیت ساحلی در استان مازندران با 26 هزار تخت در شهرستان بابلسر قرار دارد که مورد توجه گردشگران نیز قرار می‌گیرد.

باقری گفت: 47 اقامتگاه دولتی و ظرفیت 12 هزار نفر شب اقامت در این بخش و همچنین 35 هزار نفر شب ظرفیت اقامت در پارک‌های جنگلی و نوار ساحلی که زیرمجموعه شهرداری‌ها به شمار می‌آید، وجود دارد که به ویژه در ایام نورز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش یکی از مباحث اصلی گردشگری است که نبود آن نیز موجب نقص در نحوه خدمات‌رسانی می‌شود.

باقری از سه مرحله بازدید از نحوه خدمات‌رسانی تمام ظرفیت‌های اقامتی در سراسر استان خبر داد و گفت: در این بازدید پروانه بهره‌برداری، کارت مدیریت، اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و فضاهای جانبی مراکز اقامتی برای رفع نقص کنترل می‌شود./فارس