آغاز پایش 135 روستای مازندران برای انتخاب مسیرهای گردشگری

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آغاز پایش برای انتخاب مسیرهای گردشگری در 135روستای مازندران خبرداد و گفت: مقصدهای گردشگری در پایان برنامه بازدید معرفی و آدرس آنها در سایت‌ها و دفاتر آژانس‌های گردشگری درج می‌شود. به گزارش حرف، مهران حسنی درباره انتخاب مسیرهای گردشگری روستایی اظهار کرد: براساس طرحی […]

2
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آغاز پایش برای انتخاب مسیرهای گردشگری در 135روستای مازندران خبرداد و گفت: مقصدهای گردشگری در پایان برنامه بازدید معرفی و آدرس آنها در سایت‌ها و دفاتر آژانس‌های گردشگری درج می‌شود.
به گزارش حرف، مهران حسنی درباره انتخاب مسیرهای گردشگری روستایی اظهار کرد: براساس طرحی که ارائه شد تعدادی از روستاهای استان را با هدف تعیین مقصدهای جدید گردشگری مورد پایش قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه مشخص‌کردن روستاهای هدف به دستور مستقیم استاندار با همکاری دفتر امور روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده استاندار انجام می‌شود، افزود: 24 شاخصه ازجمله بافت تاریخی، آثار تاریخی، بافت باارزش، صنایع دستی، معماری بومی باقی‌مانده در بناهای منطقه، ثبت جهانی و سبک و سیاق روستایی، برای انتخاب مسیرهای گردشگری روستایی در نظر گرفته شده است.
به گزارش فارس، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: روستا باید هویت روستایی داشته باشد و حس خوب زندگی در طبیعت را نشان دهد، گاهی پس از مدت‌ها وارد روستایی می‌شویم که می‌بینیم از اصالت خود فاصله گرفته و گویی تبدیل به شهر شده است.
حسنی بیان کرد: هفته گذشته از چند روستا در فاصله چالوس تا رامسر بازدید داشتیم و در هفته جاری نیز همین برنامه را برای روستاهای زیرمجموعه فریدون‌کنار، محمودآباد، ساری و نور داریم که از امروز آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه در فاز نخست مشخص‌کردن مسیرهای گردشگری در 135 روستا را آغاز کردیم، ادامه داد: در پایان برنامه بازدید، مقصدهای گردشگری معرفی می‌شوند، در مازندران ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای داریم که هر دوی آنها را باید تقویت و حمایت کرد، دستگاه‌هایی که باید خدمات‌رسانی و امکانات بدهند تعیین می‌شوند، اسامی روستاهای منتخب در سایت‌ها و دفاتر آژانس‌های گردشگری درج می‌شود.
عضو ستاد خدمات سفر مازندران گفت: هدف این است که هم روستاها پویا شوند و هم بحث اقتصاد روستایی با محوریت گردشگری و کشاورزی تحقق پیدا کند و هم از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان اظهار کرد: با انتخاب مسیر گردشگری روستایی رویکردهای روستاهای هدف مشخص و برای برخی از روستاها رویکرد ماجراجویانه انتخاب می‌شود یعنی گردشگر می‌داند باید بخشی از مسیر دسترسی به مقصد را پیاده برود.