آغاز فرآیند برگزاری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز فرایند برگزاری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» از آغاز فرایند هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داده و گفت: زمانبندی این […]

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز فرایند برگزاری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» از آغاز فرایند هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داده و گفت: زمانبندی این جشنواره طی 4 مرحله آموزشگاهی تا بهمن 1400، شهرستانی تا اسفند 1400، استانی تا اردیبهشت 1401 و مرحله کشوری تا تابستان 1401 برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این جشنواره در 9 رشته مناظره علمی، برنامه نویسی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، بازارچه های کسب و کار دانش‌آموزی، زبان خارجی، دست سازه(سخت افزار)، فعالیت های آزمایشگاهی و پژوهش برگزار می شود که دانش‌آموزان به صورت انفرادی یا گروهی به انجام فعالیت های علمی و پژوهشی می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اهداف این جشنواره تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در راستای « اهداف حوزه های تربیت و یادگیری برنامه درسی ملی» ویژه تمام دانش‌آموزان متوسطه اول اعم از دولتی و غیردولتی اجرا می شود.

شایان ذکر است در سال تحصیلی گذشته 16 تن از دانش‌آموزان مازندرانی به مرحله کشوری راه یافته و جزو برترین های کشور شدند.ضمنا استان مازندران توانست در رشته علوم آزمایشگاهی و پژوهش رتبه برتر کشور را از آن خود کند.