آغاز طرح های نوروزی هلال احمر مازندران

مدیرعامل هلال احمر استان مازندران گفت: طرح های نوروزی این جمعیت از 25اسفند بصورت رسمی آغازشده و تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه  1397ادامه می یابد. به گزارش حرف آنلاین، اکبری در خصوص برنامه های نوروزی این جمعیت گفت: هلال احمر مازندران  یکی از سازمانهای مهم در استقبال و خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان […]

photo_2018-03-17_20-48-23

مدیرعامل هلال احمر استان مازندران گفت: طرح های نوروزی این جمعیت از 25اسفند بصورت رسمی آغازشده و تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه  1397ادامه می یابد.

به گزارش حرف آنلاین، اکبری در خصوص برنامه های نوروزی این جمعیت گفت: هلال احمر مازندران  یکی از سازمانهای مهم در استقبال و خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان است و ما بر اساس برنامه های ابلاغی از سوی جمعیت هلال احمر مركز و همچنین به موجب تدابیر مدیریتی در سطح استان با محوریت استاندار در راستای خدمت رسانی بهینه و تسهیل شرایط برای حضور گردشگران  برنامه های متنوعی را تدوین و عملیاتی خواهیم کرد.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه  شاخص ترین این برنامه ها طرح امدادونجات و طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی است که بصورت تخصصی دو معاونت امدادونجات و امور جوانان هلال احمر استان مسئول مستقیم اجرای آن هستند تصریح کرد: در حقیقت همه معاونت ها و حوزه های ستادی و شهرستانی هلال احمر استان، پشتیبان اجرای طرح های مزبور هستند.

وی گفت: بطور کلی طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر استان مازندران از روز گذشته 25اسفند آغازشده و تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه  1397ادامه می یابد.

وی با تشریح جزییات و كیفیت اجرای طرح های نوروزی هلال احمر مازندران گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح ملی امدادو نجات نوروزی با 54 پایگاه و پست ثابت و سیار امداد ونجات و 50 پایگاه و پست ایمنی و سلامت  به میهمانان و مسافرین نوروزی خدمت رسانی خواهد نمود تا شرایط مطلوبی را برای آرامش و سفر ایمن در سطح استان فراهم نماید.

وی افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر 54ثابت و سیار ،75پست سیار موتوری ،یك دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یك فروند بالگرد امدادی نیز مشاركت دارند تا به فوریت های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

دکتراکبری افزود: در طرح امدادونجات نوروزی امسال حدود هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده و360 نفراز پرسنل جمعیت استان  حضور فعال خواهند داشت.

وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امدادونجات نوروزی بكارگیری می شوند،تا خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان در كمترین زمان ممكن و با بهترین كیفیت انجام پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان مازندران افزود: برای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نیز علاوه بر 50 پایگاه و پست اختصاصی ،27خیمه نماز،31 فضای دوستدارکودک،31ایستگاه سلامت و همچنین 31 نمایشگاه عکس و دستاوردهای جوانان مازندران تجهیز خواهد شد و بیش از 3هزار نفر از جوانان آموزش دیده عضو جمعیت هلال احمراستان نیز در اجرای این طرح مشاركت دارند .

دکتر اکبری تصریح کرد: طراحی روبوت تلگرامی خدمات سفر و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار،سامانه ارتباطی 112 ندای امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهرها  از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی است.

وی افزود:جمعیت هلال احمر مازندران در سه سال متوالی گذشته عنوان برتر کشوری را به‌دست آورده که این مهم نشان دهنده توان عملیاتی بالای هلال احمراستان است.

وی با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر مازندران با تمام توان عملیاتی در خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی مشارکت خواهد داشت گفت مهربانی،میهمان نوازی و تمهید بهترین شرایط اقامت و پذیرایی، رسم دیرین ساکنان خطه مازندران است  و هلال احمر استان به عنوان یکی از دستگاههای ذیربط در این زمینه همه توان عملیاتی و سازمانی خود را به کار خواهد گرفت.

دکتر اکبری در  پایان گفت: سال گذشته با هدف تقدیر و تشویق  نجاتگران و جوانان مشارکت کننده در طرح نوروزی ، 73 نفر از این افراد را به کربلای معلی اعزام نمودیم که انشاالله در سال 97 نیز این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.