آغاز برداشت هلو در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرتسان نکا گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار تن هلو و شلیل در باغ‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود. سید شبر موسوی از آغاز برداشت هلو در باغات سیاه ریشه شهرستان نکا خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ۵ هزار و ۹۵۰ هکتار باغ سیاه ریشه هلو و شلیل […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرتسان نکا گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار تن هلو و شلیل در باغ‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

سید شبر موسوی از آغاز برداشت هلو در باغات سیاه ریشه شهرستان نکا خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ۵ هزار و ۹۵۰ هکتار باغ سیاه ریشه هلو و شلیل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: با آغاز برداشت ارقام زودرس هلو، پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار تن هلو و شلیل در باغ‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تولید هلو و شلیل استان به شهرستان نکا اختصاص دارد، گفت: ارقام “داودی، کرست، زعفرانی، ردتاب، انجیری و مخمل گرگان” از ارقام هلو است که در این شهرستان قابلیت کشت دارد.

موسوی اضافه کرد: ارقام “حسن پوری، سانکینگ، کیوتو، فرانسوی و سیبی دشت مغا” از ارقام قابل کشت شلیل است که باغداران در این شهرستان اقدام به کشت محصول در باغ‌های خود می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: ارقام مختلف هلو زودرس، میان رس و دیررس از اردیبهشت ماه برداشت می‌شود و تا مهرماه به بازار مصرف عرضه می‌شود.