آزمون ورود به حرفه مهندسان در مازندران برگزار مي شود

رئيس اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان اداره كل راه و شهرسازي مازندران از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 20 و 21 اردیبهشت ماه امسال در مازندران خبر داد و افزود : آزمون مذكور بصورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود. به گزارش حرف آنلاین، هومن موتمني ضمن اعلام اين […]

2

رئيس اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان اداره كل راه و شهرسازي مازندران از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 20 و 21 اردیبهشت ماه امسال در مازندران خبر داد و افزود : آزمون مذكور بصورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.

به گزارش حرف آنلاین، هومن موتمني ضمن اعلام اين مطلب افزود: در اجراي آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان ، آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 20 و21 اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر كشور در مازندران برگزار مي شود.

وي در ادامه در خصوص رشته هاي آزمون يادآور شد: رشته‌هاي معماري(نظارت و طراحي واجرا)،عمران(نظارت و محاسبات و اجرا)، تأسيسات مكانيكي و برقي(طراحي ونظارت)،شهرسازی ،ترافیک و نقشه برداري براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي (پايه3) بطور هماهنگ و همزمان در سراسركشور برگزار مي شوند.

موتمني اضافه كرد: سابقه كار حرفه اي مورد نياز براي اين آزمون مطابق با ماده 5 آيين نامه آجرايي قانون نظام مهندسي ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاريخ اخذ مدرك تحصيلي تا بيستم و یکم  اردیبهشت ماه 1397 ميباشد و چنانچه متقاضي در صورت نداشتن شرايط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و در نمره قبولي كسب نمايد نه تنها قبولي نامبرده كان لم يكن تلقي شده با وي مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

رئيس اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان راه و شهرسازي مازندران در خصوص اعلام نتايج آزمون مذكور اظهارداشت: نتايج اوليه اين آزمونها ‌به ‌صورت الكترونيكي از طريق وب سايت دفترامورمقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي به آدرس www.inbr.ir اعلام ميگردد.

گفتني است قبولي در آزمون مذكور يكي از شرايط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضي در صورت قبولي در آزمون و احراز ساير شرايط مشخص شده در قانون نظام مهندسي وكنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد.