آزادسازی ۱۰۶ کیلومتر از سواحل غرب مازندران

۱۰۶ کیلومتر از سواحل غرب مازندران تاکنون آزاد سازی شده است. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،بائی لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی نوشهر گفت: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد مازندران از ۱۳۷ کیلومتر نوار ساحلی غرب مازندران ۱۰۶ کیلومتر با مساعدت مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی از سال […]

۱۰۶ کیلومتر از سواحل غرب مازندران تاکنون آزاد سازی شده است.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،بائی لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی نوشهر گفت: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد مازندران از ۱۳۷ کیلومتر نوار ساحلی غرب مازندران ۱۰۶ کیلومتر با مساعدت مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی از سال ۹۵ تاکنون آزاد سازی شده است.

او گفت: مابقی این اراضی مربوط به اشخاص حقوقی، نهاد‌های نظامی و انتظامی و افرادی که در این اراضی احداث بنا کردند و پرونده‌های آن‌ها در محاکم قضایی مطرح است.

بائی لاشکی گفت: برای ایجاد فرهنگ ازاد سازی ساحلی نخستین دستگاه دولتی که مبادرت به آزاد سازی اراضی ساحلی تحت تصرف خود کرد مجتمع رفاهی سازمان برنامه و بودجه کشور در ساحل روستای علی آباد عسکرخان نوشهر بود که ۳۳ هزار مترمربع از این اراضی آزاد و قابل دسترس مردم شد.

او گفت:طبق ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی صریحا به منابع طبیعی تکلیف شده است که به محض مشاهده تصرف اراضی ساحلی می‌تواند نسبت به رفع تصرف اقدام کند.

بائی لاشکی گفت:اراضی ساحلی در سال‌های گذشته توسط مردم بیشتر به صورت سهوی مورد تصرف قرار گرفت که با سنگ‌های اورلب درسمت ساحل برای جلوگیری از پیشروی اب دریا، به مرور زمان این فضا بسته شد.

او گفت:‌از ۸۲۰ هکتار حریم اراضی ۶۰ متری دریا در غرب برای بالغ بر ۳۰۰ هکتار آن سند تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان جنگل‌ها اخذ شد که امیدواریم تا پایان سال برای مابقی این اراضی سند تک برگ گرفته شود.