آثار و تولیدات فرهنگی و هنری زیست بوم حوزه هنری مازندران رونمایی شد

آثار و تولیدات فرهنگی و هنری زیست بوم حوزه هنری مازندران به مناسب روز ملی مازندران رونمایی شد.

به گزارش حرف آنلاین،  حوزه هنری مازندران به مناسبت ۱۴ آبان روز ملی مازندران تعدادی از آثار فرهنگی و هنری در بهش های مکتوب،  تجسمی و تصویری با حضور خبرنگاران و مسولین ستاد هفته مازندران رونمایی کرد.

۴ جلد کتاب با عناوین امام علی در فرهنگ مازندران ، محرم در فرهنگ مازندران، قصه آقا مربوط به شهید  عبدالوهاب قاسمی،  کتاب زندگی نامه  شهید باغبانی ، چند اثر تجسمی از مفاخر و علمای مازندران از جمله آیت الله کوهستانی، کلیپ درباره کشتی مازندران، نمایش و … بخشی از تولیدات فرهنگی هنری است که رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری مازندران در آئین رو نمایی از این آثاب، با بیان اینکه رویکرد فراتهران را برای تمرکز زدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور را پیگیری کردیم، گفت: سند زیست بوم را طراحی کردیم که شامل تمام ظرفیت ها و داشته های حوزه های مختلف استان است. کتابچه سند زیست بوم‌ نیز تدوین شد. براساس این سند نقشه راه حوزه هنری مازندران طراحی شد.

به گفته وی، در سال گذشته همه تولیدات فرهنگی و هنری براساس نقشه راه صورت گرفت و تلاش می کنیم در استان کمبودها و نیازها احصا می شود و تولیدات صورت می گیرد.

مهدی معصومی گرجی با اشاره به اینکه ، تولیدات در چند رشته انجام می شود چون پس از بررسی ها متوجه شدیم که در این رشته ها قوی‌تر هستیم، اظهار داشت: فیلم مستند، هنرهای تجسمی ، نمایش و ادبیات پایداری چهار رشته ای است در تولیدات آن متمرکز هستیم و در یکسال اخیر تولیدات فیلم، آثار تجسمی در حوزه بوم و آیین‌مازندران و انتشار کتاب انجام شد.

وی افزود: در مازندران در بسیاری از حوزه های فرهنگی و هنری کمبودهایی وجود دارد، تلاش کردیم براساس بودجه موجود و فراتر از آن تولیداتی داشته باشیم. باید نهادهایی که امکان آن را دارند توجه بیشتری به مسائل فرهنگ و هنر داشته باشند.

معصومی تصریح کرد: روستاهای زیادی در استان داریم که دارای ظرفیت های فرهنگی هنری هستند ، البته این موضوع در سند زیست بوم نیز دیده است. نمی توان آئین های موجود در روستاها و مفاخر این روستاها را نادیده گرفت و معرفی نکرد،  روستاهایی قراخیل و شهیداباد دو نمونه روستاهای با ظرفیت های فراوان اقتصادی و فرهنگی هستند که در حد بضاعت خود و با ابزار هنر آنان را معرفی می کنیم.