مشکلات سخت‌افزاری ، دغدغه بزرگ مسابقات کشتی مازندران

رئیس کمیسیون داوران هیات کشتی مازندران گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ کشتی مازندران بخش سخت‌افزاری مسابقات کشتی است که از مسئولان تقاضا دارم که به این مشکل رسیدگی‌کنند‌.

به گزارش حرف آنلاین،  نیما صادقی رئیس کمیسیون داوران هیات کشتی مازندران در خصوص مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشتی استان مازندران که در بابل برگزار شدگفت: دوربین‌هایی که در سالن‌های کشتی مسابقات استفاده می‌شود فوق‌العاده ضعیف است، با یک تک دوربین روی هر تشک کار می‌شود و همچنان با سیستم سنتی ۲۰ سال گذشته مسابقه در استان مازندران برگزار می‌شود.

صادقی افزود: در مسابقات کشتی کشوری روی هر تشک ۳ الی ۴ دوربین وجود دارد و هیچ صحنه‌ای از دید هیئت ژوری پنهان نمی‌ماند.

وی بار دیگر تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ کشتی مازندران بخش سخت‌افزاری مسابقات کشتی است که از مسئولان تقاضا دارم که به این مشکل رسیدگی‌کنند‌.

رئیس کمیسیون داوران هیات کشتی مازندران سطح فنی مسابقات را متوسط اعلام کرد و گفت: نفرات اول و دوم کشتی‌گیرانمان با دارا بودن سهمیه، خارج از این مسابقات در حال فعالیت هستند و در مراحل بعدی برای پیراهن تیم‌ملی این نفرات برتر حضور پیدا می‌کنند.

به گفته وی ظرفیت داوران در سطح مناسب قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت داوران را ارتقا ببخشیم.

صادقی یکی از عوامل اعتراض به داوران را فضا و محیط مسابقه دانست و عنوان کرد: وجود سیستم امنیتی برگزاری مسابقات در بخش اعتراضات به داوران موثر است بطوری که در مسابقات کشوری لیگ برتر و در مسابقات بزرگ داوران با آرامش کامل به رقابت می‌پردازند گرچه در داوری نقطه ضعف‌هایی وجود دارد.

‌وی یادآور شد: هر چند در داوری اشتباهاتی وجود دارد اما به هر حال محیط اطراف نیز به درستی پوشش داده نشد به طوری که حتی نیروهای انتظامی از نیمه مسابقات حضور پیدا کرد.

رئیس کمیسیون داوران هیات کشتی مازندران در خصوص آموزش مربیان و کشتی‌گیران نیز گفت: در کشورهای پیشرفته آموزش مربیان انجام می‌شود بنابراین تمامی مربیان باید به اطلاعات روز داوری تجهیز شوند.

وی تصریح کرد: کشتی گیران باید در باشگاه‌ها آموزش ببینند تا درک کنند که در مسابقات یک طرف برد و یک طرف باخت است و باید ظرفیت باخت ابتدا به مربیان و سپس به کشتی‌گیران آموزش داده شود.