مدیرکل گردشگری مازندران تاکید کرد:

مدیران عینک بدبینی نسبت به سرمایه گذاران گردشگری مازندران را بردارند

حرف آنلاین:مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ایجاد بانک اطلاعاتی جامع گردشگری در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: نهادهایی که برای صدور مجوزها باید از آنان استعلام صورت بگیرید، عینک بدبینی را در مواجه با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بردارند.

صادق برزگر مدیر کل گردشگری مازندران در همایش روز جهانی گردشگری با اشاره به اینکه در یک برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت باید بدانیم که به کجا و چه هدف‌هایی خواهیم رسید، گفت: با توجه به شعار جهانی گردشگری و شعار سال، رویکرد گردشگری سنتی در شرایط فعلی پاسخگو نیست‌ باید با روش‌های نوین به جایگاه مناسب در بخش گردشگری برسیم.
برزگر خرد جمعی در راستای رسیدن به هدف گردشگری را مهم دانست و افزود: تا زمانی که خرد جمعی میان تشکل‌ها و نهادها شکل نگیرید، نمی‌توانیم انتطار توسعه مطلوب را داشته باشیم که در این راستا اداره کل می‌تواند یک مرکز ثقل باشد.
وی با بیان اينکه گردشگری استان مازندران در حوزه های مختلف دارای ظرفیت مطلوب است، تصریح کرد:
یکی از سیاست‌های اصلی در حوزه گردشگری داشتن نگاه آمایشی است و باید براساس پتانسیل شهرستان‌ها و نیاز هدف مورد نظر برنامه‌ریزی کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، یادآور شد: با توجه به‌ بازدیدها و نشست‌های حدود یک ماه اخیر، تلاش شده تا در حوزه پروازهای خارجی، گردشگری دریایی و گردشگری سلامت پیگیری‌هایی انجام دهیم.
این مسئول در خصوص پیشبرد برنامه‌های بخش گردشگری و اجرای آن، افزود: کمیته‌های تخصصی تشکیل شد و از اساتید دانشگاه و متخصصان دعوت کردیم تا از نظرات آنان برای توسعه بخش گردشگري استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای توسعه گردشگري از طریق ظرفیت شهرداری‌ها انجام شد، تصریح کرد:تدوین طرح جامع گردشگری استان کلید خورده و در حوزه گردشگری روستایی اقدامات مناسبی پیگیری و در دست اجرا است. برزگر گفت: نمی‌توان نسخه واحدی برای توسعه گردشگری برای همه استان ارائه داد و باید سیاست‌ها و برنامه‌ها براساس آمایش سرزمینی باشد.
وی از ایجاد بانک اطلاعاتی جامع گردشگری در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: نهادهایی که برای صدور مجوزها باید از آنان استعلام صورت بگیرید، امیدوارم عینک بدبینی را در مواجه با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بردارند.