رویداد گردشگری تندرستی مازندران برگزار می‌شود

رویداد بین المللی گردشگری تندرستی در مازندران برگزار می شود.

به گزارش حرف آنلاین، رویداد بین المللی گردشگری تندرستی مازندران با همکاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در مهرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست خبری این رویداد با اشاره به اینکه رویکردهای سنتی در اجرای برنامه های توسعه محور قابل اجرا نیست، گفت: رویداد گردشگری تندرستی قرار است براساس برنامه های توسعه محور و بصورت بین المللی در راستای اهداف آمایش سرزمینی برگزار شود.

وی با بیان اینکه  بنا داریم تا این رویداد را بصورت سالانه برگزار کنیم، تصریح کرد: با سازمان اکو نیز رایزنی شده تا مشارکت کشورهای عضو اکو را نیز جلب کنیم

به گفته، صرفا داشتن جاذبه و فرصت دلیلی بر موفقیت گردشگری مازندران نیست بلکه تلاش کردیم با اتخاذ سیاست های آمایش سرزمین بصورت علمی فعالیت کنیم.

مجید زنگویی دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در این نشست خبری با تاکید بر ضرورت برندسازی ظرفیت های گردشگری سلامت مازندران ، گفت: این رویداد هم کسب تجارب بین المللی را دنبال دارد و هم به معرفی ظرفیت ها خواهد پرداخت.

وی استمرار در برگزاری این رویداد در برندسازی را تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: سابقه برگزاری دو رویداد حوزه سلامت بین المللیی را در ایران داریم و اگر عنوان بین المللی اتلاق می شود ، حتما مشارکت کشورهای هدف را جهت انتقال تجربه ایجاد خواهیم کرد‌.

زنگویی در پاسخ به پرسش خبرنگار حرف آنلاین درباره دولتی محور بودن این رویداد نیز گفت: به دولت به عنوان متولی نگاه نمی کنیم اما به عنوان حامی می بینیم، در میراث فرهنگی استان عزم لازم را دیدیم و این رویداد نیز باید براساس استانداردهای مرکز برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویداد موجی سیل حضور گردشگران خارجی نخواهد شد، اظهار داشت: با برگزاری رویداد گردشگری تندرستی مازندران بستری ایجاد می‌شود تا بخش خصوصی مسیر را شفاف ببیند و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تندرستی ایجاد شود.

به گفته وی برپایی کارگاه های آموزشی، استانداردسازی مجموعه فعال بخش خصوصی و نشست پایانی بخشی از جزئیات این رویداد است.