مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران؛

خرید تضمینی بیش از ۲۰۰۰تن کلزا در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا در استان از ۷ اردیبهشت امسال آغاز شد  گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۷۸ تن کلزا به ارزش ۳۴۵ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال کلزا از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: این میزان خرید توسط ۱۰ مرکز از ۱۷ مرکز تجهیز شده برای انجام مطلوب فرآیند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا انجام گرفت.

او گفت: ۱۷ مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار، بابل، آمل و نور عملیات خرید تضمینی کلزا در مازندران را در سال زراعی جاری انجام خواهند داد.

وفائی نژاد افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۱۵۰ هزار ریال می‌باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در مراکز خرید تضمینی، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است تاکید کرد: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

او با اشاره به حدود ۹ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان گفت: با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان کلزاکار مازندرانی در سال زراعی جاری خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاورزان سطح زیر کشت کلزای خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی کلزا از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

وفائی نژاد ادامه داد: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.