بیمه ایران ۳۷هزار بیمه‌نامه در مازندران صادر کرد

مدیر کل بیمه ایران در مازندران از صدور ۳۷۲۰۰ بیمه نامه در سال گذشته خبر داد.

الهام حسین  زاده – حرف آنلاین،  مهدی کُرمی مدیر کل بیمه ایران در مازندران در جمع خبرنگاران به اجرای موفق برنامه این نهاد در استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: از صدور ۳۷۲۰۰ انواع بیمه نامه در سال ۱۴۰۱،  ۱۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت شد که افزایش ۴۰درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه، بیمه ایران بیش از ۸۰  درصد قدمت دارد، افزود: در حال حاضر ماهانه حدود ۱۰۰۰ بیمه نامه عمر صادر می شود و توصیه می کنیم با توجه به شرایط و فواید مختلف، خانواده از این امکان بیمه ایران بهره مند شوند.

مدیر کل بیمه ایران در مازندران پرونده های جعلی را یکی از مشکلات حوزه دانست و اظهار داشت: بیمه ایران از کنار پرونده های جعلی برای دریافت خسارت به راحتی عبور نمی‌کند و با بررسی های کارشناسی از هدر رفت بیت المال جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، تخلفات و پرونده های جعلی کمتر از ۵ درصد کل پرونده های تشکیل شده در یک سال را  می دهد.

وی افزود: اتصال سیستمی نهادهای مختلف با بیمه موجب کاهش و مقابله با تخلفات حوزه بیمه و کلاهبرداری ها در حوزه بیمه می شود.

کُرمی درباره نحوه دریافت حق بیمه ثالث نیز گفت: ۴۰ درصد حق بیمه شخص ثالث به دستگاه هایی نظیر وزارت بهداشت ، نیروی انتظامی، راهداری ، صندوق درمان و … پرداخت می شود و مابقی برای شرکت بیمه در نظر گرفته می شود.

وی درباره مشکلات تامین خسارت در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه نیز گفت: طبق بخشنامه دولت کلیه ارگان های دولتی مکلف به بیمه ساختمان ، املاک و …  هستند اما شاهد کم کاری در این حوزه را شاهد هستیم. بیمه حوادث در جلوگیری از حوادث غیر مترقبه نظیر سیل کمک حال بسیار عالی است‌.