مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران؛

تشکیل شورای طرح و برنامه در بخش هنرهای نمایشی در دستور کار قرار دارد

حرف آنلاین: مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: ما در فضای جدید ایجاد شده حوزه نمایش، برنامه‌ریزی و تشکیل شورای طرح و برنامه را دستور کار داریم و تشنه طرح‌های بسیار خوب انجمن هستیم.

حسین جوادی در نشست با اعضای هئیت مدیره و مجمع نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران گفت: ما در حوزه نمایش، پتانسیل بسیار خوبی هم از نظر هنرمندان فعال و قوی و هم به لحاظ داشتن تجربه‌های فنی و تخصصی داریم که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: ما در فضای جدید ایجاد شده، هم طرح داریم و هم برنامه و هم نگاه ما، در جهت حمایت از هنرمندان مخصوصا هنرمندان تئاتر است.اما جای شورای طرح و برنامه در این فضا خالی است که در حال برنامه‌ریزی و تشکیل این شورا بوده و به همین منظور، تشنه طرح‌های بسیار خوب انجمن هستیم.

جوادی عنوان کرد: در خصوص برنامه‌های تئاتر، به انجمن نمایش استان اختیار تام در تصمیم‌گیری می‌دهم و همچنین در این راستا، از انجمن نمایش استان انتظار دارم تا چشم قابل اعتماد ما باشد، نه فقط در بحث مسائل فنی و تخصصی، بلکه در مسائل کلان تر فرهنگی و هنری نیز با همکاری داشته باشد و بنده از همین جا اعلام می کنم که از انجمن نمایش حمایت خواهم کرد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ضمن بیان این مطلب که، ما این جا هستیم تا حافظ و حامی منافع هنرمندان باشیم، خاطرنشان کرد: از انجمن نمایش می خواهم که در طول سال، طرح دو اقدام بزرگ، موثر و فاخر در گستره ملی ارائه دهد تا ما بتوانیم با رایزنی‌های لازم، بودجه و اعتبار قابل توجه برای این موضوع بگیریم و برای اجرا در اختیار انجمن نمایش قرار دهیم.

این مسئول اظهار کرد: حتما طی هماهنگی بعدی، در اسرع وقت با اعضای انجمن هنرهای نمایشی به صورت مفصل تر و کارشناسی تر درخصوص مباحث مطروحه با هم گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است؛ عدم وجود سالن مناسب تئاتر مطابق استانداردهای لازم در شهرستان‌ه، تعیین تکلیف احکام جدید شورای نظارت شهرستان‌ها، برگزاری جشنواره‌های مطرح، پیگیری صندوق اعتباری هنر و هنر کارت هنرمندان، تشکیل جلسات منظم و مستمر با انجمن هنرهای نمایشی، تشکیل کانون‌های تخصصی نمایش، تاسیس مرکز اسناد و آرشیو تئاتر استان، ساماندهی و بروزرسانی دفتر انجمن نمایش، برگزاری جشنواره‌هایی در سطح ملی که برنامه ریزی‌های ابتدایی آن صورت گرفته، از مباحثی بود که در این دیدار توسط اعضای هئیت مدیره و مجمع نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی مطرح شد.