معاون عمرانی استاندار مازندران خبرداد :

آغاز سرکشی از شهر‌های استان مازندران از 15 اسفند

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : از ۱۵ اسفند سرکشی از شهر‌های استان جهت ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش حرف انلاین ؛ رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران عصر امروز در جلسه با شهرداران استان ، با بیان اینکه نشست با شهرداران در راستای تشکیل فضای تبادل مطالب توام با جمع منسجم، همدلی و همفکری مطلوب انجام پذیریت گفت:یادآوری نکات لازم الاجرا و همچنین بررسی شیوه مدیریت شهری برای نوروز ۱۴۰۲ از دیگر اهداف این جلسه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی که در استان انجام می‌شود باید بازتاب و نتیجه داشته باشد، افزود: در سطح شهر‌های استان فضای شاد و بانشاط توسط شهرداران ایجاد شود و سرسبزی و پاکیزگی در شهر‌ها مشهود باشد.

رضا علیخانی اظهار کرد : هم زمانی نوروز و ماه مبارک رمضان فضای تلفیقی سیاحت و زیارت در شهر‌ها ایجاد و زیبایی و طراوت معنویت در شهر‌ها حس شود.

علیخانی با بیان اینکه سطح مطلوب نظافت و بهداشت در شهر‌ها دیده شود و عاری بودن شهر از زباله، نخاله و برقرار امنیت شهری نیز مهم است، ادامه داد: نیازمندی‌ها و خرید‌های نوروزی برای شهروندان مهم است و فضای عرضه محصولات بومی و محلی توسط شهرداران جهت عرضه و خرید دیده شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی سطح شهر‌های مازندران ساماندهی شود تا در نظام مدیریتی شهر هم زمان با نوروز اخلال ایجاد نکند، گفت: طرح‌های عمرانی در سطح شهر‌های استان قبل ورود مسافران ساماندهی شوند و از ۱۵ اسفند سرکشی از شهر‌های استان جهت ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه انتظارات استانداری از شهرداران در قالب جداول به شهرداران اعلام شده تا بر اساس آن اقدام کنند، افزود: انتظار می‌رود تا توجه به سیما و منظر شهری، مرمت آسفالت خط کشی، گل آرایی شست و شو، رنگ آمیزی جداول و جوبها، نصب پرچم‌های مناسبتی رفع موانع عمرانی، ایجاد روشنایی و چراغانی توسط شهرداران جدی گرفته شود.

علیخانی از شهرداران خواست تا با ایجاد المان نوروزی در شهر‌ها به اقتضا فصل و با شرایط شهر به زیبایی و فضا سازی توجه کنند و گفت: حمل و نقل و ترافیک در نوروز افزایش می‌یابد و نیاز به مدیریت است و زیرساخت‌ها فراهم شود و فرهنگ سازی گردد و همچنین پارکینگ دیده شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی در شهر‌های استان و برپایی بازارچه‌های محلی عرضه سوغات نیز انجام پذیرد، گفت: پیش بینی اقامتگاه‌های موقت نوروزی نیز انجام شود.

رضا علیخانی با اشاره به اینکه پسماند و زباله که برای آن قرارگاه ساماندهی معابر در استان شکل گرفت شده، مدیریت آن در سطح شهر‌ها جدی گرفته شود، ادامه داد: زباله در سطح شهر نماند و همچنین مواجه با بحران پیش بینی شود و تجهیزات و ادوات آماده باشند.

وی پاکیزگی شهر را نماد شهرداران دانست، و افزود: سطح شهر‌ها اعم از خیابان‌ها و رودخانه‌ها و پاکیزگی محور‌های محدوده شهر انجام شود و ساماندهی سواحل و پاکسازی آن‌ها نیز د دستور کار شهرداران قرار بگیرد.

این مسئول سگ‌های بلاصاحب را از معضلات ناهنجاری برای استان دانست که از لحاظ بهداشت نیز مشکل آفرین و برای شهروندان خطرآفرین است، گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و عقیم سازی آن‌ها اقدام شود تا شهر عاری از سگ‌های ولگرد شود.