نگاهی به انتصاب نماینده ولی‌فقیه؛ سه محور اساسی حکم رهبری

این روزها مهم‌ترین اتفاق استان مازندران انتصاب نماینده جدید مقام معظم رهبری آیت‌الله محمدی لایینی می‌باشد که با حکم مقام معظم رهبری رسماً بار این مسئولیت سنگین را به دوش خواهند کشید.این آیند و روندها اقتضائات مناصب سیاسی، اجتماعی و حاکمیتی است و نشان از پویایی نظام اسلامی است. حکم صادره از سوی رهبر معظم […]

این روزها مهم‌ترین اتفاق استان مازندران انتصاب نماینده جدید مقام معظم رهبری آیت‌الله محمدی لایینی می‌باشد که با حکم مقام معظم رهبری رسماً بار این مسئولیت سنگین را به دوش خواهند کشید.این آیند و روندها اقتضائات مناصب سیاسی، اجتماعی و حاکمیتی است و نشان از پویایی نظام اسلامی است. حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب دارای سه محور اساسی است؛ اولین محور آن توجه به اهمیت استان مازندران و ظرفیت‌های مادی و معنوی آن است. مازندران باوجود بهره‌مندی از این‌همه مواهب عظیم اما همچنان درگیر مشکلات عدیده می‌باشد، که نیازمند توجه مضاعف همه مسئولان علی‌الخصوص نظارت ویژه نماینده جدید رهبری می‌باشد، مشکلاتی نظیر اشتغال، معیشت، آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی، صنعت و تولید، پسماند، طرح‌هایی نظیر انتقال آب دریای خزر یا انتقال آب سرچشمه‌های استان و طرح تجزیه مازندران بر همگان عیان است. این مشکلات بعضاً ماحصل برخی کوتاهی‌ها درگذشته است و البته راه‌حل آن نیز انگشت اتهام گرفتن به سمت یکدیگر نیست، این گره غامض حل نخواهد شد مگر با اتحاد همه نیروهای دلسوز از همه جریان‌ها زیر بیرقی واحد و البته نقش نماینده رهبری می‌تواند در این زمینه بی‌بدیل باشد،هم در یکدل نمودن مسئولین دستگاه‌های مختلف استان و ایجاد ظرفیت تعامل بین آن‌ها و هم در مطالبه از عناصر کم‌کار و ناتوان و معرفی آنان به جامعه.

محور بعدی که در حکم رهبر فرزانه انقلاب موردتوجه مؤکد قرارگرفته است توجه و تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن می‌باشد، تجارب چهل‌ساله جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که این جوانان مؤمن و انقلابی بوده‌اند که در بزنگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی پای‌کار انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند، و هرجا کار برای جمهوری اسلامی به  جلو رفت موتور محرک آن، همین جوانان انقلابی بوده‌اند که متأسفانه در طول این سالها آن‌گونه که شایسته بود از وجودشان بهره نبرده‌ایم.

محور سوم حکم معظم له تأکید برداشتن روی گشاده نسبت به عموم مردم است،باید گفت این ویژگی جزء ویژگی‌های بنیادی رهبران انقلاب اسلامی بوده و در ممشای امام راحل عظیم الشان و رهبری فرزانه انقلاب این ویژگی برجسته به‌روشنی دیده‌شده و می‌شود. قطعاً در وجود نماینده ایشان در استان نیز دیده‌شده و خواهد شد. انتصاب آیت‌الله محمدی لایینی که شهره به تقوا، صداقت،امانت،بصیرت و ساده زیستی هستند باعث درخشش بارقه‌های امید در بین جوانان و آحاد مردم مازندران شده است و امید داریم بافضل خدای متعال و همت بلند ایشان، مازندران عزیز و مردمانش شاهد پیشرفت‌های روزافزون بوده و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

در پایان باید گفت مردم و مسئولین شریف استان قدردان زحمات ارزنده نماینده سابق ولی‌فقیه در استان حضرت آیت‌الله طبرسی بوده و شفای عاجل ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارند.

عبدالرضا بابایی