از ژاپن انتظار بیشتری داشتیم

پزشک تغذیه تیم های ملی کشتی با تاکید بر اینکه از ژاپن انتظار بیشتری برای میزبانی خوب از المپیک داشتیم، گفت: تیم ها در مسائل پیش پا افتاده اما بسیار مهم مثل ایاب و ذهاب دچار مشکل هستند. دکتر رامین امیرساسان درباره میزبانی ژاپن از رقابت های المپیک و شرایط تیم ملی کشتی فرنگی، اظهار […]

پزشک تغذیه تیم های ملی کشتی با تاکید بر اینکه از ژاپن انتظار بیشتری برای میزبانی خوب از المپیک داشتیم، گفت: تیم ها در مسائل پیش پا افتاده اما بسیار مهم مثل ایاب و ذهاب دچار مشکل هستند.

دکتر رامین امیرساسان درباره میزبانی ژاپن از رقابت های المپیک و شرایط تیم ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: تقریبا ۵ روز زودتر از تیم ملی کشتی فرنگی وارد دهکده بازیهای المپیک شدم و بر اساس شرح وظایفی که داشتم برای خدمات رسانی در مباحث ریکاوری و تغذیه تیم های ورزشی دیگر کمک کاروان ورزشی ایران بودم.

پزشک تغذیه تیم های ملی کشتی، افزود: انتظار از ژاپن به عنوان میزبان المپیک برای ایجاد نظم و انضباط خیلی بیشتر از چیزی بود که دیدیم، با وجودیکه محل اسکان، Gym و رستوران خوب است اما ضعف هایی مشاهده می شود که اصلا در اندازه و قواره ژاپن نیست، از جمله مسائل پیش پا افتاده و در عین حال بسیار مهم بحث ایاب و ذهاب تیم ها است، یا ماشین به موقع آماده حرکت نیست یا تیم ها با سختی زیاد به محل تمرین می رسند، مثلا راننده ای که سالن کشتی را گم کرده بود و به جای ۳۰ دقیقه ۷۰ دقیقه ما و سایر تیم ها را معطل کرد. راننده حتی از مواردی مثل مسیریاب استفاده نمی کرد و ماشین را متوقف می کرد تا از این و آن آدرس را بپرسد که باعث اعتراض همه تیم ها شد!
 

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف المپیک های قبل که بنده تجربه آن را دارم، ژاپنی ها در مسائل حداقلی مثل قرار دادن لوازم بهداشتی در داخل سرویس های بهداشتی خساست کرده اند و واقعیت بر خلاف آن چیزی بود که انتظار داشتیم ژاپن در برگزاری المپیک سرآمد باشد.

امیرساسان، تصریح کرد: در عین حال هر چه جلوتر می رویم شرایط بهتر می شود. هر روز قبل از ساعت ۹ صبح باید تست بزاق کرونا بدهیم. تحویل تیپ های بزاق روزهای اول به شکلی بود که جا و مکان خاصی مشخص نبود اما به مرور نظم بیشتری حاکم شد.

پزشک تغذیه تیم های ملی کشتی ایران، درباره شرایط ملی پوشان کشتی، گفت: زحمات کشتی گیران و کادر فنی از مدت ها قبل شروع شده و همگی امیدوار هستیم تیم های ملی کشتی باعث غرور و خوشحالی مردم و اهتزاز پرچم ایران شوند. همه دلاوران ما در شرایط خوبی هستند و همه چیز طبق برنامه جلو می رود. برنامه تمرینات اعم از مرور فن، تمرینات تخصصی و وزن کم کنی طبق برنامه جلو می رود و تغذیه و مکمل بچه ها نیز تحت نظارت دقیق است. روند کاهش وزن بچه ها نیز طبق برنامه مسابقات تحت کنترل است و بنده مثل همیشه باسکول تخصصی همراهم است. یکی دیگر از مسائل ضعف میزبان نبود امکانات کنترل وزن در ساختمان ها است. بحث تنظیم خواب، ریکاوری و… نیز مرتب پیش می رود و هیچ مشکلی وجود ندارد.


وی ادامه داد: امیدوارم کشتی گیران ما در روز مسابقه در شرایط عالی باشند و به بهترین نتیجه برسند. نزدیک یک و نیم دهه است که کنار کشتی هستم. همدلی نظم و تبعیت از فرماندهی تیم و عشق به سربلندی کشور از ویژگی های تیم های کشتی ایران است. امیدوارم زحمات کشتی گیران، کادر فنی و فدراسیون کشتی در شرایط سخت شیوع کرونا به بهترین شکل نتیجه دهد و کشتی گیران ما به چیزی که شایستگی اش را دارند برسند.

امیرساسان افزود: طی ماه های گذشته با شیوع کرونا شرایط حاکم بود و دشواری های زیادی را کادر فنی و کشتی گیران تحمل کردند. فدراسیون شرایط حرفه ای خاص و بسیار خوبی را برای تیم های ملی تدارک دید که جا دارد از رییس، نایب رییس، دبیر فدراسیون و از تمامی عوامل فدراسیون تا نیروهای آشپزخانه و رستوران فدراسیون که واقعا زحمات زیادی برای تیم های ملی کشیدند تشکر کنم. همه دست به دست هم دادیم تا به المپیک برسیم و نزدیک رسیدن به قله هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ویژگی های برجسته آقای محمد بنا که در دنیا بی نظیر است کار کردن روی مسائل روحی و روانی کشتی گیران است. معتقدیم تا خدا نخواهد اتفاقی نمی افتد. هر تلاش و زحمتی که لازم بوده انجام شده و از مردم می خواهم دعا کنند تا یک نتیجه فوق العاده و بی نظیر برای کشتی آزاد و فرنگی ایران کسب شود تا مردمی که حقشان خوشحالی و غرور است از نمایش کشتی گیران رضایت کامل داشته باشند.