آزمون ورود به حرفه مهندسان در مازندران برگزار می‌شود

معاون شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازي مازندران از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 18 و 19 مهرماه امسال در مازندران خبر داد و افزود: آزمون مذكور هم‌زمان در سراسر كشور برگزار می‌شود. رستم علی پاک‌دامن ضمن اعلام اين مطلب افزود: در اجراي آئین‌نامه اجرائي قانون نظام‌مهندسی و كنترل ساختمان، […]

معاون شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازي مازندران از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاريخ 18 و 19 مهرماه امسال در مازندران خبر داد و افزود: آزمون مذكور هم‌زمان در سراسر كشور برگزار می‌شود.

رستم علی پاک‌دامن ضمن اعلام اين مطلب افزود: در اجراي آئین‌نامه اجرائي قانون نظام‌مهندسی و كنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در چهار حوزه امتحانی ساری، بابل، چالوس و بابلسر برگزار می‌گردد. وي در ادامه در خصوص رشته‌های مرتبط به اين آزمون يادآور شد: رشته‌هاي معماري (نظارت و طراحي و اجرا)، شهرسازي، عمران (نظارت و محاسبات و اجرا)، تأسيسات مكانيكي (طراحی و نظارت)، تأسيسات برقي (طراحی و نظارت)، نقشه‌برداری و ترافيك براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي (پايه 3) به‌طور هماهنگ و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شوند. پاک‌دامن اضافه نمود: سابقه كار حرفه‌ای موردنیاز براي اين آزمون مطابق با ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرك تحصيلي تا 19 مهرماه 98 می‌باشد و چنانچه متقاضي در صورت نداشتن شرايط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت‌نام اقدام و نمره قبولي كسب نمايد نه‌تنها قبولي نامبرده كان لم يكن تلقي شده با وي مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد قبولي در آزمون مذكور يكي از شرايط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضي در صورت قبولي در آزمون و احراز ساير شرايط مشخص‌شده در قانون نظام‌مهندسی و كنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد.