جشن حامیان تدبیر و امید در آمل نیمه کاره ماند/انفجار گاز اشک‌آور در سالن مراسم+ عکس‌های اختصاصی از سالن بدون برق

اختصاصی حرف آنلاین؛ جشن میلاد نیمه شعبان به همراه برگزاری نخستین سالگرد دولت تدبیر و امید که شامگاه شنبه در سالن کوثر واقع در بلوار بسیج آمل با حضور استاندار مازندران برگزار شده بود نیمه کاره ماند. این مراسم که با عنوان بزرگداشت سالگرد تاسیس دولت تدبیر و امید قرار بود ساعت 21 شنبه شب […]

اختصاصی حرف آنلاین؛ جشن میلاد نیمه شعبان به همراه برگزاری نخستین سالگرد دولت تدبیر و امید که شامگاه شنبه در سالن کوثر واقع در بلوار بسیج آمل با حضور استاندار مازندران برگزار شده بود نیمه کاره ماند.

این مراسم که با عنوان بزرگداشت سالگرد تاسیس دولت تدبیر و امید قرار بود ساعت 21 شنبه شب برگزار شود پس از دقایقی از آغاز مراسم با قطع برق سالن و صدای چند انفجار کوچک ناشی از صدای احتمالا ترقه به تشنج کشیده شد.

جمعیت حدود 500 نفری حاضر در مراسم که برخی رسانه ها آن را دو هزار نفر عنوان کرده بودند ابتدا با تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی کشورمان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و پس از آن لطف‌الله آجودانی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران دقایقی در جمع مردم و حامیان دولت تدبیر و امید به سخنرانی پرداخت.

پس از این زمان بود که استشمام بوی گاز اشک آور به همراهی قطعی برق منطقه در سالن موجب اذدهام بانوان در دربهای خروجی شد که به دلیل بسته بودن درب خروجی مشکلاتی برای بانوان ایجاد شد.

اگرچه پس از دقایقی زمینه خروج همه مسئولین و مردم از سالن فراهم شد ولی گفته می شود این حادثه مصدومین جزیی زیادی است که بر اثر اذدهام جمعیت دچار حادثه شده بودند.

این در حالی است که تعداد زیادی از بانوان حاضر در این جشن جلوی درب ورودی سالن بی‌حال شده و بسیاری از آنها با سرهای برهنه و پای عریان  تلاش زیادی برای خروج از محوطه داشتند.

 از حوالی ساعت شش عصر امروز که منتهی به زمان برگزاری مراسم بود برق منطقه قطع شد اما قطعی برق در زمان برگزاری مراسمی که بنرهایی آن از ده روز قبل اطلاع رسانی بود جای سوال داشت.

شرایط ایجاد شده در سالن موجب شد تا حاضران در مراسم از جمله  ربیع فلاح استاندار مازندران، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس، احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی، محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  با تدابیر امنیتی از مهلکه خارج شوند.

این جشن قرار بود با هنرمندی هنرمندان استانی و شهرستانی همراه باشد که کمتر از 45 دقیقه به طول انجامید و نیمه کاره ماند.

البته گفته می شود استاندار مازندران پس از خارج شدن از محوطه حادثه قصد بازگشت به سالن و سخنرانی در میان مردم را داشت که با توصیه اطرافیان از این کار منع شد اما آجودانی رئیس سابق ستاد دکتر روحانی در آمل و مدیرکل آموزش استانداری مازندران و از بانیان اصلی برگزاری این مراسم و مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران ساعاتی را در میان مردم و جمعیت مصدوم از این حادثه گذراندند.

گفته میشود وصل مجدد برق سالن هشت دقیقه زمان برد اما در نیمه‌های شب و از ساعت 12 گذشته همچنان برق سالن و یکی دو کوچه اطراف آن همچنان قطع و از روشنایی خبری نبود.

پراید بدون مالک رها شده در میانه خیابان منتهی به سالن نشان میداد که متعلق به یکی از مصدومین حادثه باشد نیز جلوی این سالن توجه حاضرین را جلب می کرد.

ساعتی پس از این حادثه مسئولین امنیتی و انتظامی شهرستان در محل فرمانداری آمل تشکیل جلسه دادند تا عوامل این اغتشاش را شناسایی کنند که این جلسه از ساعت 12 نیمه شب گذشته همچنان در حالی ادامه داشت که در محوطه فرمانداری آمل اعضای سابق ستاد تدبیر و امید آمل نیز حضور داشتند.

9

 6

8

1 2

5 3 4