واگذاری 3 میلیون هکتار از اراضی دولتی‌

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه 3 میلیون و 300 هزار هکتار اراضی دولتی در ایران تنها در مدت 30 سال واگذار شد، گفت: 200 هزار میلیارد تومان فقط وام‌های زودبازده نیز در این مدت پرداخت شد. عزت‌الله یوسفیان‌ملا  در بین مردم روستای کلاکسر بخش مرکزی این شهرستان با اعلام […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه 3 میلیون و 300 هزار هکتار اراضی دولتی در ایران تنها در مدت 30 سال واگذار شد، گفت: 200 هزار میلیارد تومان فقط وام‌های زودبازده نیز در این مدت پرداخت شد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا  در بین مردم روستای کلاکسر بخش مرکزی این شهرستان با اعلام اینکه ایران یکی از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای دنیا در زمینه منابع زیرزمینی و فسیلی است، اظهار داشت: ایران در بین کشورهای پنج قاره جهان، سومین دارنده منابع گاز دنیا و پنجمین کشور صاحب نفت است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون با ایجاد کیفیت‌های بالا کشورهای همسایه ایران خریدار محصولات کشورمان هستند، گفت: 10 میلیارد دلار گاز در طول سال از ایران به ترکیه فروخته می‌شود.

یوسفیان‌ملا با تاکید اینکه دیگر کشورهای همسایه همانند ما از منابع و ذخایر بهره‌مند نیستند و کشورهای بزرگ آسیا همانند چین و ژاپن هم به سوخت فسیلی ما نیازمندند، گفت: لازم است تا کشوری با این همه سرمایه و قدرت اقتصادی خیلی بهتر از وضع موجود اداره شود و به مردم بیشتر و بهتر از گذشته خدمت‌رسانی شود؛ زیرا در کشوری با این همه منابع و قابلیت‌ها نباید مشکل اشتغال و بیکاری وجود داشته باشد.

فروش سالانه 10 میلیارد دلار گاز ایران به ترکیه

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هرچند کشورمان با تحریم‌های سخت و شکننده دشمنان استکباری دست و پنجه نرم می‌کند، ولی تحریم‌ها مربوط به زمان کنونی نیست، به این سال‌ها ختم نمی‌شود و با ایجاد انقلاب اسلامی فشار و تحریم به وجود آمده، تصریح کرد: متاسفانه افرادی امروزه از تحریم‌ها و نام آن سوءاستفاده کرده و وام‌های میلیاردی گرفتند، معوقات کلانی از خود برجای گذاشته و به راحتی میلیاردها تومان پول بانک‌ها را به جیب زدند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نباید همه مشکلات را به گردن تحریم بیندازیم و بگوییم تمام مشکلات ما مربوط به تحریم است.

* افرادی همانند بابک زنجانی از نام تحریم سوءاستفاده کردند

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یادآور شد: افرادی همانند بابک زنجانی از نام تحریم استفاده سوء داشتند و توانستند پول‌های 3 هزار میلیارد تومانی را به جیب زدند، اگر مشکلات ما همه از آن تحریم بود پس باید برای همه ایجاد می‌شد.

وی با اعلام اینکه تا بستر سالم و عاری از مشکلات نباشد امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد، گفت: در امور عمرانی و ساختمانی هم داریم برج‌های بلند باید بر روی بسترهای مستحکم و مقاوم شکل گیرند.

یوسفیان‌ملا ابراز داشت: بستری که در آن برخی افراد به بهانه خدمت هدف‌شان به جیب بردن بیت‌المال است نمی‌توان اقتصاد سالم را انتظار داشت.

* واگذاری 3 میلیون هکتار ارضی دولتی و پرداخت 200 هزار میلیارد ریال وام زودبازده

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه تنها در مدت 30 سال به میزان 3 میلیون و 300 هزار هکتار اراضی دولتی در ایران واگذار شده، عنوان کرد: حدود 200 هزار میلیارد تومان فقط وام‌های زودبازده پرداخت شد پس با این وجود چرا در اقتصاد کشور پیشرفتی حاصل نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد وقوع طوفان اخیر در تهران که پنج نفر را به کام مرگ برد و بیش از 100 نفر را با ایجاد مصدومیت و جراحت روانه بیمارستان‌ها کرد، افزود: باید طوفانی به آن عظمت را در روز روشن در تهران شاهد باشیم بدون اینکه سازمان هواشناسی کوچک‌ترین پیش‌بینی از آن داشته باشد و در جواب به جای عذرخواهی از مردم می‌گویند امکان تشخیص و پیش‌بینی هوا وجود نداشت.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در بخش‌های هواشناسی چندین ماهواره را به اجاره گرفتیم و ماهانه چندین میلیون تومان برای آن هزینه می‌پردازیم تا هوای کشور را پیش‌بینی کنند، ادامه داد: در زمستان در استان‌های مختلف برف‌های شدید داریم ولی پیش‌بینی خاصی نداریم و حتی در این شهرستان سرمای زیر 12 درجه سانتیگراد نیز تشخیص داده نشد.

 

* اگر مدیران هواشناسی کشور برای مردم کار می‌کردند پس از طوفان تهران استعفا می‌دادند

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه توان مدیران سازمان هواشناسی کشور پاسخگو نیست و با این وجود نیاز به توجیه آنها نداریم، گفت: رئیس و مسئولان این سازمان باید پس از برف سنگین سال گذشته و طوفان سهمگین تهران استعفا می‌دادند، چون عملکرد ضعیفی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی شاهد هستیم اگر مسئولی متوجه شود که نمی‌تواند کار خدمت‌رسانی را انجام دهد خودش دست به استعفا می‌برد، گفت: در سازمان هواشناسی کشورهای دیگر پیش‌بینی هواشناسی تا 50 سال آینده با نشان دادن وقایع و رویدادها در هر ساعت از روز انجام می‌شود، ولی در کشوری همانند ایران که خود مهد نجوم است، رصدخانه مراغه در آن سابقه‌ای دیرینه دارد و دانشمندان بزرگی از گذشته تا حال در آن ابداعات بزرگی را خلق کردند و حتی در عصر حاضر علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی بی‌نظیرترین تقویم‌های نجومی را ایجاد می‌کنند باید چنین مشکلاتی هر ورز به چشم بیاید.

** تا بستر سالم و عاری از مشکلات نباشد امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد

وی با اعلام اینکه مدیران باید مسیر سلامت را در پیش بگیرند، ادامه داد: اگر فردی تا به مدیریتی رسید ابتدا به فکر خود، خرید سهام، خرید ویلا در اروپا و ساختمان در خارج از کشور باشد دیگر نمی‌توان از سالم بودن اقتصاد حرفی به میان آورد.

یوسفیان‌ملا با تاکید اینکه رئیس جمهور کشور نیز با رای مردم به روی کار آمده و باید شعارها، قول‌ها و حرف‌های خود را اجرایی و عملی کند، گفت: در این راه همه مسئولان نیز باید دولت را حمایت کنند.

این مسئول با اشاره به مشکل بیکاری که هم‌اکنون گریبان‌گیر جامعه شده، گفت: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین مراحل تحصیل باید رایگان باشد، ولی نوجوانان و جوانان این مملکت با صرف هزینه‌های گزاف با هزاران امید و آرزو در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیردولتی میلیون‌ها تومان هزینه کرده، مدرک عالی تحصیلی گرفته ولی پس از فراغت از تحصیل با مراجعه به بازار کار به بیکاری برمی‌خورند و مجبورند در خانه‌ها به عزلت‌نشینی بپردازند.

وی ادامه داد: بیکاری سن جوانان را بالا برده، شرایط ازدواج و تشکیل خانواده را می‌گیرد و سبب می‌شود تا ناامیدی در خانواده‌ها ایجاد شود.

* سرمایه‌های مسئولان ارشد به مردم اطلاع‌رسانی شود

این مسئول با اعلام اینکه نباید در کشوری که پنجمین منابع نفتی و ذخایر فسیلی دنیا را در خود جای داده مشکلات کار و بیکاری موج برند، گفت: باید ریشه‌های فساد در جامعه نابود شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ریشه فساد باید در همه احزاب، گروه‌ها و خواص از بین رود، متذکر شد: نباید در گروه و افراد خاصی فساد نابود شده و در مقابل گروهی دیگر به فساد خود ادامه دهند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه باید سرمایه‌های مسئولان ارشد قبل از در اختیار گرفتن مسئولیت و بعد آن در بین مردم اطلاع‌رسانی شود، گفت: حق مردم است که بدانند مسئولان کشورشان چه مقدار سرمایه و زندگی دارند، در گذشته چقدر ثروت داشته و اکنون وضعیت‌اش چگونه است.

وی با اعلام اینکه باید بدانیم وقتی مدیری سرمایه یک هزار میلیارد تومانی دارایی و مستقلات دارد چگونه به دست آورده است، ادامه داد: اگر چنانچه شعار اسلام، دینداری و سلامت نفس می‌دهیم باید فسادها را رسیدگی کنیم.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با تاکید اینکه باید مفسدان را اعلام کنیم، اسامی‌شان را معرفی کرده و عوامل اداری و دولتی که راه را هموار کردند تا افرادی همانند زنجانی‌ها میلیاردها تومان به جیب بزنند را محاکمه کنیم تا بقیه مفسدان بدانند این مملکت حساب و کتابی دارد، خاطرنشان کرد: در دنیا باید برای همه رفاه ایجاد شود و همه در آسایش زندگی کنند، باید کیان خانواده حفظ شود و همه از امنیت و آرامی نسبی بهره‌مند باشند زیرا رفاه، امنیت، آسایش و راحتی را برای همه آفریده است.

وی با تبریک ایام ولادت امام عصر(ع) با بیان اینکه امام دوازدهم شیعیان برای احقاق حق جهانی می‌آیند تا حق‌های پایمال شده را برافراشته ساخته و باطل را نابود کنند، افزود: نباید بنشینیم تا فساد دنیا را فرا گرفته و بگوییم آن وقت امام زمان ظهور کند بلکه این اعتقاد کلا غلط است.

یوسفیان‌ملا متذکر شد: این صحبت مربوط به افراد است که انجمن‌هایی نظیر حجتیه را راه انداختند، مردم را از مسیر مستقیم به گمراهی کشانده و یادآور شدند که دنیا برای مومن زندان است و مومن باید در زندگی خود سختی، رنج و عذاب را متحمل شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: افرادی با چنین اعتقاد که باید زندگی برای مومنان با رنج و سختی باشد همان‌هایی هستند که فساد اقتصادی درست کرده و خود به چپاول اموال مردم می‌پردازند.