تولید محتوای هدفمند برای طرح نماد در دستور کار آموزش و پرورش مازندران

در هفتمین جلسه ستاد راهبردی نماد استان مازندران، فریدون کلبادی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان، بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی تولید محتوای مرتبط با طرح نماد تأکید کرد.

در هفتمین جلسه ستاد راهبردی نماد استان مازندران، فریدون کلبادی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان، بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی تولید محتوای مرتبط با طرح نماد تأکید کرد.

کلبادی‌نژاد با بیان اینکه موضوع نماد باید در اولویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار گیرد، گفت: «تولید محتوای اثرگذار در زمینه نماد، هم از نظر کمیت و هم کیفیت باید گسترش یابد و در برنامه‌های آموزشی اولیا جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. همچنین لازم است از ظرفیت تمام شرکای آموزش و پرورش، به‌ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی، بهره‌گیری کامل صورت گیرد.»

وی افزود: «تمام برنامه‌های تربیتی باید دارای پیوست نماد باشند و از انجام فعالیت‌های هم‌عرض و موازی خودداری شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با اشاره به اهمیت درس تفکر و سبک زندگی اظهار داشت:«در تمام بازدیدهای میدانی، توجه به درس تفکر و سبک زندگی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مد نظر قرار داده‌ایم.»

کسب مقام سوم کشوری توسط تیم دانش‌آموزی استان مازندران

در نمایشگاهی که شامل ۱۱ طرح پژوهشی برتر از میان ۲۴۰۲۶ دانش‌آموز دوره‌ی اول و دوم متوسطه سراسر کشور بود، تیم دانش‌آموزی استان مازندران موفق شد مقام سوم کشوری را کسب کند.

این رویداد به عنوان پُرمخاطب‌ترین کارسوق علمی ­سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان محسوب می‌شود و در قالب ­هشتمین دوره‌ی کارسوق ملی مهندسی ژنتیک و دومین دوره‌ی کارسوق طراحی دارو برگزار شد. در این دوره، دانش‌آموزان پس از مرحله آزمون اولیه، آموزش‌های تخصصی دیده و سپس پژوهش‌های خود را ارائه دادند.

کسب این مقام، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار نوجوانان مازندران در عرصه‌ی پژوهش و فناوری است و مایه‌ی افتخار مدرسه و استان خواهد بود.