مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد

از مدرسه تراز تا گفتمان تحول؛ نقشه راه آموزش و پرورش مازندران

فریدون کلبادی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه طرح نماد اظهار کرد: گفتمان نماد باید به یک جریان پایدار در آموزش و پرورش تبدیل شود.

فریدون کلبادی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه طرح نماد اظهار کرد: گفتمان نماد باید به یک جریان پایدار در آموزش و پرورش تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، افزود: «ضروری است متناسب با شرایط هر استان برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی کنیم. باید با بومی‌سازی طرح و بهره‌گیری از زیست‌بوم هر منطقه، دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنیم.»

وی ادامه داد: «در پی تحقق مدرسه تراز هستیم و این هدف نیازمند مشارکت همه‌جانبه است؛ از انجمن اولیا و مربیان، معاونان آموزشی، تشکل‌های دانش‌آموزی، تا دیگر شرکایی که قرار است در این مسیر یاری‌گر باشند. همگی باید در این فرآیند نقش‌آفرینی کنند.»

کلبادی‌نژاد همچنین بر اهمیت ترویج گفتمان طرح نماد تأکید کرد و گفت: «این گفتمان باید در میان مدیران، معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان جریان‌سازی شود. این موضوع باید به‌عنوان نقشه راه پیش روی ما قرار گیرد و نگاه و فعالیت‌های خود را بر اساس آن جهت‌دهی کنیم تا با هم‌افزایی و مشارکت بیشتر، دستاوردهای مؤثری رقم بخورد.»

 

اجرای طرح «مدرسه اولیا» در مازندران تا پایان ۱۴۰۴ برای حمایت از مناطق محروم

 

همچنین در راستای تحقق عدالت آموزشی و توسعه فضاهای تربیتی با مشارکت مردمی، طرح «مدرسه اولیا» در جلسه نهضت توسعه فضای آموزشی استان مازندران مطرح و تشریح شد. این جلسه به صورت وبیناری و با حضور مدیران، روسا و مسئولان مناطق آموزشی برگزار گردید.

طرح «مدرسه اولیا» بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، با هدف ساخت و راه‌اندازی یک مدرسه در هر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ طراحی شده است. اولویت اجرای این طرح، مناطق محروم و کم‌برخوردار فاقد حامی مالی است که با همکاری انجمن اولیا و مربیان، خیرین و نهادهای مردمی پیگیری می‌شود.

در این نشست تأکید شد نقش مشارکت‌های مردمی و هماهنگی بین نهادهای اجرایی، خیرین و خانواده‌ها، کلید موفقیت در تحقق عدالت آموزشی و توسعه فضای تربیتی در استان است.