فرمانده سپاه کربلا برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان را تشریح کرد

 فرمانده سپاه کربلا مازندران از جزییات برنامه های دومین کنگره شهدای این استان را تشریح کرد.

 فرمانده سپاه کربلا مازندران از جزییات برنامه های دومین کنگره شهدای این استان را تشریح کرد.

سردار سیاوش مسلمی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به جزییات برنامه های دومین کنگره شهدای استان با ذکر این نکته که مازندران جزو هشت استان کشور است که امسال کنگره ملی شهدا را برگزار می کند، از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قایمشهر خبر داد.

وی ادامه داد؛ همزمان ۲ نمایشگاه عفاف و حجاب و لوازم التحریر با حضور ۶۰ غرفه از البسه های ایرانی و اسلامی و نوشت افزار در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس دایر می شود.

مسلمی با ذکر این نکته که تمامی هزینه‌های کنگره شهدای مازندران مردمی و از سوی خیرین تامین شده است، افزود: نهضت دیدار از جانبازان بالای ۷۰درصد و همه خانواده های شهدای مازندران از دیگر برنامه‌های در حال اجرا این کنگره است.

سردار مسلمی از تولید ۶ هزار و ۵۰۰ تابلو فرش شهید مازندران خبر داد و بیان داشت: به مناسبت بزرگداشت کنگر شهدا و برکت خون شهیدان با تامین اعتبار، ۱۳۵ نفر از زندانیان غیر عمد استان آزاد شدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اظهار این که همزمان با گرامیداشت کنگره شهدای مازندران ۵۰۰خانه محروم ساخته و یا بازسازی شده است، گفت: اجلاسیه ازدواج آسان، پهلوانان کشتی تحت عنوان مدال عشق، نمایشگاه هوا و فضا، چاپ و نشر ۴۰۰ عنوان کتاب از شهدای از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

وی با بیان اینکه جمع آوری اسناد شهدا مازندران از دیگر برنامه‌های در حال انجام کنگره است، گفت: همچنین تولیدات فاخر هنری و فرهنگی با محوریت شهدای مازندران تهیه شده است.

سردار مسلمی از راه اندازی رادیو کنگره شهدای مازندران خبر داد و گفت:پژوهشکده دفاع مقدس مازندران نیز راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: برای برگزاری کنگره از ظرفیت موکب‌ها و مردمی استفاده کردیم، قبل از برگزاری اجلاسیه اقداماتی مانند چاپ و تدوین ۴۰۰ عنوان در دستور کار است و ۱۵۰ عنوان کتاب هم در دانشگاه امام حسین(ع) در دستور چاپ قرار دارد.

 سردار مسلمی اضافه کرد: از فردا رزمایش سرکشی از خانواده شهدای استان مازندران در برنامه کاری قرار دارد که به موازت حضور در کنار خانواده شهدا از جانبازان بالای ۷۰ درصد هم دیدار داریم.

این مسئول در ادامه از راه اندازی پژوهشکده دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد و گفت: در این پژوهشکده قرار است، آثار ماندگار دفاع مقدس جمع آوری و احصا شود همچنین این گروه در حوزه پژوهش،چاپ و مسائل مرتبط با آن فعالیت دارند.

فرمانده سپاه کربلا از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: مازندران تنها استانی است که در راستای برگزاری کنگره مجوز برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را دریافت کرده و قرار است این نمایشگاه در مجموعه

نمایشگاهی قائمشهر از هشتم تا سیزدهم مهرماه با حضور ۱۲۰ ناشر داخلی و پنج ناشر ملی دایر شود.

این مسئول در ارتباط با برگزاری این کنگره و هزینه‌های مربوط به آن،افزود: ریالی از این هزینه از دولت دریافت نشده و همه اقدامات انجام شده و هزینه‌ها با حضور خیریان و افراد علاقمند به فعالان دفاع مقدس تقبل شده است.