ساماندهی امامزادگان نوشهر برای پذیرش زائران و توریست

حرف آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت، گفت: امامزادگان برای پذیرش زائران و توریست ساماندهی خواهد شد تا گردشگری مذهبی رونق پیدا کند، گرچه در این خصوص باید خدمات امامزادگان معرفی گردد.

رشید رضاپور با اشاره به وجود امامزادگان نوشهر، به  ۱۳۷ موقوفه دارای درآمد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای نیات واقفان هزینه انجام شد.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد موقوفات در نوشهر به نیت عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) مربوط می‌شود و ۴۱ رقبه عرصه و اعیان وقف شده است و ۹۶ امامزاده تحت پوشش وقف قرار گرفت.

رضاپور اشاره کرد: باید به امامزادگان رسیدگی و نظارت گردد و از آنجایی که حدود ۱۲ امامزاده میراثی با قدمت چند صد ساله در منطقه وجود دارد که احساس نیاز گردشگری مذهبی در منطقه مورد توجه است.

وی یادآور شد: امامزادگان برای پذیرش زائران و توریست ساماندهی خواهد شد تا گردشگری مذهبی رونق پیدا کند، گرچه در این خصوص باید خدمات امامزادگان معرفی گردد.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت، گفت: شمار مساجد تحت پوشش وقف ۴۴۰ واحد است که حکم هیئت‌های امنای توسط اوقاف صادر خواهد شد.

این مسئول افزود: در حوزه موقوفات نیازمند سرمایه گذاران مناسبی هستیم زیرا هیچ اعتباری از دولت برای این بخش اختصاص نمی‌یابد و برخی از موقوفات منطقه مخروبه شده که نیازمند سرمایه گذاری در این بخش است.وی از کلنگ زنی پروژه مجمع تجاری امامزاده محمد نوشهر با اعتبار ۵/۳ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: حدود ۶۵۰ میلیون تومان برای ساخت گنبد این آستان مقدس اعتبار در نظر گرفته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت، تاکید کرد: شناسایی و احیای موقوفات در منطقه ضروری است و طرح امین موقوفات در منطقه اجرایی می‌شود که استعلام ادارات درباره زمین وقفی ضروری است زیرا بدون حق موقوفه استفاده شخصی از آن مشکل شرعی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: خیران می‌توانند متناسب با نیاز روز جامعه از جمله مسکن، بهداشت و درمان و غیره هزینه انجام دهند که در این راستا جهاد تبیین و روشنگری نیاز است.وی گفت: شمار موقوفات در نوشهر، چالوس و کلاردشت ۹۹۵ موقوفه ثبت شده و نیز دو هزار ۸۳۲ رقبه وجود دارد در حالی که میزان رقبات شناسایی نشده بیش از این میزان است.