هدف از برگزاری نمایش سفینه نور در ماه محرم تقویت مکتب تشیع است

حرف آنلاین: طراح نمایش "سفینه نور" گفت: هدف سفینه نور تقویت مکتب تشیع و تعمیق باورهای دینی و مذهبی در بین مردم است.

محمدرضا کامیاب طی گفت‌وگویی با حرف آنلاین، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که این سبک نمایشی، مانند تئاتر از فرهنگ غرب به ما نرسیده و طراحی بومی و اسلامی دارد که باید آن را تکثیر و منتشر کرد، گفت: موسسه شهید مطهری برای نشر این سبک نمایشی در کشور تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر قائل هستیم که کار فرهنگی اثر بخش بوده و در جان مردم می نشیند باید از آن حمایت کنیم و ما به نوبه خودمان داریم یک مانور فرهنگی انجام می دهیم که امیدواریم موفقیت آمیز باشد.

کامیاب ادامه داد: در نهایت و در این شرایط سخت کرونایی که هنوز هم سالن‌های تئاتر رونق سابق را نگرفته‌اند و روزهای سختی را می‌گذرانند، موسسه شهید مطهری بابل دست به خلاقیت بزرگتری زده است و همان‌طور که سال گذشته نمایش میدانی را در ایام محرم و فاظمیه در نقاط مختلف استان برگزار کرد، امسال نیز با وجود همه مشکلات، برنامه‌ای نمایشی را با عنوان «سفینه نور» تدارک دیده است. برخلاف اینکه ژانر وحشت در محتوای این نمایش مستتر است، تلاش شده است تا مخاطب با قاب‌های بی‌نظیر و زیبا رو به رو شود و بعد از پایان شیرینی با موضوع اربعین، بیننده را به فکر فرو ببرد.

طراح و تهیه کننده نمایش بزرگ سفینه نور با اشاره به استقبال مردم از این نمایش میدانی گفت: در این کار، آن چه مهم است انگیزه و علاقه است و دستمزد در مرحله بعدی قرار دارد، همه عوامل گروه، افرادی کاربلد و با تجربه‌اند که می توانند در پروژه‌هایی که نام و نشانی دارد و برایشان رزومه درست می کند، فعالیت کنند اما مجموعه به این نتیجه رسیده که اگر می خواهد یک کار اثر بخش ارائه کند باید ا با همدلی و تعامل به اجرای اثر بپردازد.

وی ادامه داد: برای بازیگری و کادر فنی حدود ۱۵۰ نفر از هنرمندان استان اعلام آمادگی کردند که آن هم پس از مرحله تست تخصصی در حوزه نور، صوت و جلوه های ویژه، افراد مناسب گزینش شدند. در بحث روابط عمومی، کارگردانی و هنری و تیم فنی هم یک تست کلی گرفته شد و کادر فنی هم شکل گرفت.

کامیاب تاکید کرد: نمایش‌های مذهبی نمونه‌ای ارزشمند از ادای دین هنرمندان و قشر فرهیخته هنرهای نمایشی کشور به واقعه عاشوراست که امیدواریم با همیاری و همکاری دستگاه‌های ذیربط و مسئولان و متولیان امر از اینگونه آثار که ریشه در باورها و ارزش‌های جامعه دارد حمایت بیشتر و بهتری به عمل آید تا در طول سال شاهد برپایی بیشتر این گونه مجالس باشیم.

این تهیه کننده در پایان با بیان اینکه این نمایش تلفیقی از هنر ماندگار و اصیل نقالی و تئاتر است، افزود: این نمایش روز یک شنبه مصادف با شانزدهم محرم ساعت ۱۹ در محل میدان آستانه بابل ، به مدت هفت شب اجرا می‌شود.