بهترین شهر شمال برای مسافرت در پاییز

پاییز فصلی هزار رنگ بخصوص در مازندران مقصد همیشگی گردشگران برای دیدن رنگ های زیبای خداوند در مسافرت در پاییز می باشد .

بسیاری از گردشگران برای سفر به مازندران فصل پاییز را انتخاب می کنند تا از آب و هوای دلنشین و خنک پاییز و غرق شدن در رنگ های متنوع درختان در این فصل لذت ببرند . با توجه به این نکات در این مطلب به بررسی شهرهای گردشگری مازندران در فصل پاییز به همراه معرفی کامل این شهر ها و دیدنی های گردشگری مسیرهای دسترسی به آن می پردازیم . پیشنهاد ما این است که حتماً در فصل پاییز (مخصوصاً در ماه آبان) برنامه‌ای برای سفر در نظر داشته باشید. حتی اگر فرصت ندارید، دو روز آخر هفته‌تان را برای سفر کردن خالی کنید. میزان انرژی و حس خوبی که این سفر کوتاه روی شما خواهد گذاشت، آنقدر زیاد است که قطعاً ارزشش را دارد.

 

جاده چالوس

چالوس و جاده معروف این شهر یکی از راه های ارتباطی اصلی برای رسیدن به شمال ایران می باشد . این جاده معروف و دیدنی  در تمام فصول با درختان و رنگ های چشم نواز همیشه از اصلی ترین مسیر های عبور و مرور به شمال بوده  اما باید گفت این جاده یکی از زیباترین جاده های ایران بخصوص در فصل پاییز می باشد . در این فصل می توانید تنوع رنگ ها را ببینید و لذت ببرید . همچنین در این فصل می توانید در ارتفاعات دره های پرپیخ و خم را غرق شده در مه مشاهده کنید . از دیگر جذابیت های این جاده فروش محصولات و غذاهای محلی در کنار جاده می باشد که می توانید انواع محصولات فصلی نظیر میوه های پاییزی و آَش و دوغ و … را در این مسیر تجربه کنید .

آمل

شهر آمل  برای مسافرت در پاییز به گردشگران پیشنهاد می شود . این شهر با جاده هراز به تهران متصل می شود و با چند ساعت رانندگی می توانید به این شهر زیبا برسید . طبیعت زیبا با جنگل های رنگارنگ منظره زیبایی را برای شما فراهم می کند که می توانید تنوع رنگ ها را در جنگل های الیمستان در 30 کیلومتری آمل استفاده کنید .

 

سرخرود

سرخرود نیز یکی دیگر از شهرهای زیبای شمال برای سفر در پاییز به شمار می رود . در این شهر می توانید از مناظر جنگل و تالاب و رودخانه ها بهره ببرید . یکی از بهترین تفریحات گردشگری در این شهر می توان به پرندگان مهاجر در تالاب های این شهر نام برد . فصل پاییز جزء فصل مهاجرت آن‌ها شناخته می‌شود. پرنده‌های مهاجر شامل غاز، قو و اردک وحشی وارد تالاب‌های سرخرود می‌شوند و آنجا را برای زمستان انتخاب می‌کنند. منظره‌های اطراف تالاب‌ها در سرخرود به علاوه روستاهای اطراف آن مقاصد گردشگری در فصل پاییز هستند.

نوشهر

نوشهر نیز با طبیعت زیبا و بی نظیر خود و مراکز اقامتی متعدد و متنوع می تواند یکی از انتخاب های شما برای مسافرت در فصل پاییز به مازندران باشد .

دریاچه ارواح نوشهر یکی از این جاذبه های گردشگری در پاییز است که در 30 کیلومتری نوشهر قرار دارد و منظره و طبیعت این تالاب با پوشش گیاهی و خزه های آن شهرت تالاب ارواح را به آن داده است .

 

دهکده مازیچال

مازیچال یکی از روستاهای رویایی با مناظر بکر در کلاردشت قرار دارد که فاصله اش تا تهران 170 کیلومتر و تا چالوس 48 کیلومتر می باشد . این دهکده در فصل خزان با گل های رنگارنگ و برگ های هزار رنگ درختان در فصل پاییز یکی از مقاصد گردشگری است که باید حتما با لباس گرم به این منطقه سفر کنید .

 

آب گرم لاویج

لاویج با آبگرم های دیدنی و جنگل های بکر در نزدیکی نور می باشد . این روستایی ییلاقی با طبیعت سرسبز و شگفت انگیز در فصل پاییز به کتابی رنگارنگ تبدیل می شود که از زیبایی های بینظیر آن سیر نمی شوید . برای رسیدن به لاویج از مسیر پارک جنگلی کشپل به این روستا می رسید . آب گرم های لاویج هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند تا از این آب گرم ها در کنار آب و هوای خنک در فصل پاییز لذت ببرند .