اتصال دفاتر نمایندگان‌ مجلس به شبکه دولت

با هدف تسهیل در ارتباط اداری بین دفاتر نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی، به کوشش شرکت مخابرات، دفاتر نمایندگان به شبکه الکترونیکی دولت متصل شدند و دریافت و ارسال مکاتبات اداری ازطریق اتوماسیون اداری انجام می‌شود. بر این اساس نمایندگان هم صاحب کارتابل و امضای الکترونیک در حدود مکاتبات اداری با دستگاههای اجرایی می‌شوند.‌ نماینده […]

6984d711bb5548a9a9a6c552adeffe1d_XL

با هدف تسهیل در ارتباط اداری بین دفاتر نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی، به کوشش شرکت مخابرات، دفاتر نمایندگان به شبکه الکترونیکی دولت متصل شدند و دریافت و ارسال مکاتبات اداری ازطریق اتوماسیون اداری انجام می‌شود. بر این اساس نمایندگان هم صاحب کارتابل و امضای الکترونیک در حدود مکاتبات اداری با دستگاههای اجرایی می‌شوند.‌

نماینده بابل همچنین با اشاره به اصلاح ماده ۷۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که هر نماینده می‌تواند ۵ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به عنوان مشاور یا کارمند به دفتر خود مامور کند، اظهار داشت: با توجه به تخصصی‌بودن و تنوع مسائل مختلف حوزه پارلمانی، کمیسیون‌های تخصصی و حجم بالای فعالیت‌های نمایندگان طبیعی است که یک نماینده همانند سایر مدیران تقسیم کار درون سازمانی داشته باشد؛ هر چند که کلیه اختیارات و مسئولیت‌های امور قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون و دستگاههای اجرایی متوجه شخص نماینده مجلس می‌باشد و این بخش قابل تفویض نیست‌، لذا ترجیحاً امور مربوط به مسائل جاری حوزه انتخابیه و رسیدگی به امور مراجعان با نظارت عالیه نماینده توسط #دفترارتباطمردمی صورت می‌پذیرد.

نیازآذری با اعلام اینکه حجم وسیع مسائل حوزه انتخابیه و انتظارات مردمی ایجاب می‌کند رابطان و مشاوران نمایندگان در جلسات، شوراها، مراسم و مناسبت‌های شهرستان حضور موثر داشته باشند تا اخبار و پیگیری‌ها را به نمایندگان منتقل کنند، خاطرنشان ساخت: علاوه بر تعامل با مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مجموعه‌ای از مدیران پیشکسوت، کارشناسان خبره و نخبگان حوزه‌های مختلف بصورت نظام‌مند با دفتر و شخص نماینده در ارتباط هستند تا اینجانب را در امور پارلمانی، پیگیری مسائل حوزه انتخابیه و رسیدگی به امور مردم یاری دهند.