60 درصد از سهمیه مهارت آموزی مازندران تحقق یافت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت که تاکنون در راستای اجرای دستور رئیس جمهور در بحث مهارت آموزی با همکاری دستگاهها توانستیم بیش از 60 درصد از سهمیه استان را محقق کینم. به گزارش حرف، حسن خیریانپور در مراسم افتتاح مرکز رشد جامع واحدهای فناورانه که در ساری برگزار شد، افزود: […]
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت که تاکنون در راستای اجرای دستور رئیس جمهور در بحث مهارت آموزی با همکاری دستگاهها توانستیم بیش از 60 درصد از سهمیه استان را محقق کینم.
به گزارش حرف، حسن خیریانپور در مراسم افتتاح مرکز رشد جامع واحدهای فناورانه که در ساری برگزار شد، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در استان مازندران تحت عنوان مهارت آموزی در حیطه و رشته های مختلف مشغول فعالیت هستند.
سهمیه مازندران برای طرح مهارت آموزی سه هزار و 500 نفر است.طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که یکی از زیرشاخه های طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) است، سال 96 ابلاغ و اجرایی شد.
آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا در صنایع دستی
، کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.
معاون استاندار مازندران همچنین با تاکید بر تجاری سازی یافته های علمی برای استمرار حیات و رشد آنها، گفت: باید به سمت ایده های جدید برای رشد، ارتقا، بهبود فضای کسب و کار و تولید بیشتر و استانداردسازی تولید حرکت کنیم، زیرا کیفیت سازی و رقابت پذیری جز با بهره برداری از یافته های علمی محقق نمی شود.
وی راه اندازی مراکز رشد را یکی از برنامه های مهم استان برای شهرستان ها خواند و افزود: در عصر دانایی قرار گرفته ایم و گریزی به این نیست که اگر تحول، رشد، توسعه، ارتقا و پیشرفت را می خواهیم باید دسترسی به علم و فناوری داشته باشیم و در این راستا مراکز دانشگاهی به عنوان تولیدکنندگان علم نقشی بی بدیل دارند.
خیریان پور بر اهمیت تجاری سازی یافته ای علمی تاکید کرد و ادامه داد: در کنار شد شرکت های دانش بنیان، باید برای ایجاد کسب و کار و تجاری سازی تولیدات و یافته نیز آموزش و تلاش شود.
وی گفت: اگر خواستار شکوفایی فعالیت نوآورانه در کشور و استان هستیم باید از دستاوردهای دانشگاه ها استفاده کنیم و بین علم و فعالیت های اقتصادی و تولیدی پیوند بزنیم.
خیریان پور تاکید کرد: باید ظرفیت های پژوهشی وطرح های پژوهشی و کاربردی را به سمتی سوق دهیم که در کنار کاربرد تجاری به کمک رفع نیازهای ضروری استان آید.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0