تک شیفتی 97 درصدمدارس مازندران

حرف آنلاین:مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : 97درصد مدارس استان بصورت تک شیفت فعالند. سید علی قاسمی با بیان اینکه بیشترین تجمع مدارس دو شیفت در شهرهای ساری و نکا مستقرند، تک شیفت شدن آموزشگاه ها را از بند های تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست. وی با اشاره به اینکه آموزش و […]

حرف آنلاین:مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : 97درصد مدارس استان بصورت تک شیفت فعالند.

سید علی قاسمی با بیان اینکه بیشترین تجمع مدارس دو شیفت در شهرهای ساری و نکا مستقرند، تک شیفت شدن آموزشگاه ها را از بند های تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران به لحاظ اجرای بندهای تحول بنیادین از استان های موفق در کشور بوده است، گفت: به یاری خیران مدرسه ساز درصد جزیی از آموزشگاه های دو شیفت را به صفر خواهیم رساند.

او در راستای ارتقای کیفیت نظام آموزشی گفت: زمانی می توانیم آموزش و پرورش کیفی داشته باشیم که خروجی آن دانش آموزان متناسب با اهداف عالیه دستگاه تعلیم و تربیت باشند.

قاسمی در باره برنامه های آموزشی در سال تحصیلی 94-93 خاطر نشان کرد: برنامه محوری اساس کار این اداره کل است و همه واحدهای آموزشی چه در شهرستانی و چه استانی بایستی بر طبق برنامه های ابلاغی ساماندهی شوند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و اهمیت بالای معلمان در تحول بنیادین از آنان به عنوان حاکمان اخلاق در مدارس یاد کرد و حاکمیت اخلاق را نیز بزرگترین هدف و جدی ترین کار آموزش و پرورش دانست.

قاسمی از ساختمان، تجهیزات، منابع مالی، برنامه درسی، ساختار و قوانین و معلم به عنوان شش عنصر اصلی در آموزش و پرورش یاد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح سنجش سلامت نو آموزان در استان خبر داد و هدف از آن را بازیابی و بررسی مسائل مختلف آنان از قبیل آمادگی تحصیلی، بینائی سنجی و شنوائی اعلام کرد.

وی افزود: دسته بندی نوآموزان که شامل دانش آموزان دیرآموز(مرزی)، عادی و دانش آموزان با هوش بیشتر است از طریق طرح سنجش امکان پذیر بوده و معلم می تواند با شناخت از دانش آموز در کلاس حاضر شود.

او اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان را کمک بزرگی به آموزش ابتدایی در رسیدن به اهداف و انجام وظایف محوله دانست.

قاسمی در باره علاقه دانش آموزان به بازی های رایانه ای به والدین هشدار داد و افزود: این امر از مشکلاتی است که می تواند در آموزش و یادگیری فرزندان خلل ایجاد کند.

وی ضعف قوه بینائی دانش آموزان و در نتیجه افت تحصیلی را از پیامد های بازی های رایانه ای عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: در سال تحصیلی جدید بحث آموزش خانواده با رویکرد مدیریت و نظارت بر بازی های رایانه ای معطوف خواهد شد که با این اقدامات حداقل می توان دانش آموزان را از کاهش قوه بینائی نجات داد.

480هزار دانش آموز مازندرانی سال تحصیلی93-92 را در 20 هزار و 189 کلاس در قالب سه هزار و 541 مدرسه سپری کردند./ایرنا