۷۹ درصد مازندرانی ها دز اول را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون ۷۹ درصد از جامعه هدف دز اول و ۳۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند. سید عباس موسوی با اشاره به افزایش دوبرابری شمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های کرونایی محدود به رنگ بندی کرونایی است. وی با بیان اینکه از نظر […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون ۷۹ درصد از جامعه هدف دز اول و ۳۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سید عباس موسوی با اشاره به افزایش دوبرابری شمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های کرونایی محدود به رنگ بندی کرونایی است.

وی با بیان اینکه از نظر شیوع کرونایی در حال حاضر مازندران از پایین‌ترین استان‌های کشور است، افزود: این درحالی که اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد، شاهد اوج گیری دوباره ویروس خواهیم بود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یادآور شد: تزریق واکسن از جمله عواملی است که در کاهش روند شیوع کرونا تأثیر گذار است و باید سه تا چهار هفته از تزریق بگذرد تا ایمنی صورت گیرد.

موسوی یادآور شد: تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا تأثیر دارد ولی جلوی انتقال بیماری را نخواهد گرفت از این رو در زمینه استفاده از ماسک توصیه و تاکید جدی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تزریق واکسن آنفلوانزا تصریح کرد: افرادی که پرریسک هستند باید نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

وی درباره تزریق واکسن کرونا نیز گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۱۷ هزار دز واکسن در مناطق تحت پوشش تزریق شد که ۷۹ درصد دز اول و ۳۳ درصد دز دوم را دریافت کردند.

وی درباره تزریق واکسن دانش آموزان نیز گفت: تاکنون ۱۴۳ هزار دانش آموز از مجموع ۲۱۲ هزار دانش آموز جامعه هدف واکسینه شدند.