مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

۶۸ درصد گلزارهای شهدا در مازندران ساماندهی شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با عنوان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۷۶۹ مزار شهید در استان ساماندهی شده است، گفت: حدود ۶۸ درصد گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شدند و ۸ درصد نیز در دست اقدام است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سعید کهنسال امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای ساماندهی گلزارهای شهدا اظهار کرد: این اعتبار معادل ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به  تبدیل وضعیت قراردادی نیروهای ایثارگر در استان خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد از نیروهای شرکتی، قراردادی و روزمزد در دستگاه‌های اجرای براساس قانون تبدیل وضعیت شدند.

کهنسال با عنوان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۷۶۹ مزار شهید در استان ساماندهی شده است، گفت: حدود ۶۸ درصد گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شدند و ۸ درصد نیز در دست اقدام است.

وی با اظهار اینکه ۲۴ درصد از گلزارهای شهدای استان نیازمند ساماندهی است، اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی را ۶۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری تخصیص یافته است.

کهنسال با اعلام اینکه ۷۰درصد از کارکنان بنیاد شهید از جامعه ایثارگری هستند، افزود: سامانه مشترک برای دسترس قرار دادن وصیت‌نامه‌ همه شهدای استان به‌عنوان مرجع علمی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران شفاف نبودن و تعارض برخی قوانین با یکدیگر از جمله چالش‌ها بیان کرد و گفت: در زمینه کمیسیون پزشکی پرونده‌های احراز حمایت‌های لازم را داریم اما بیشتر افرادی که متقاضی ورود پرونده به کمیسیون هستند تقاضای افزایش درصد ایثارگری را دارند.

این مسئول از افزایش میزان مستمری کمک معیشت جانبازان خبر داد گفت: در همه حوزه‌ها نگاه قرارگاهی داریم و در راستای اجرای طرح سپاس در مرحله اول از ۱۰هزار و ۴۰۰ رزمایش دیدار، در مرحله دوم از هزار و ۳۸۸ جانبازان و در مرحله سوم با ۲ هزار و ۳۵۷ آزاده دیدار انجام شد.

کهنسال اعلام کرد: امسال تعداد هزار و ۳۲۰ یادواره و کنگره در استان برگزار و تولید ۱۳ فیلم و مستند فاخر انجام شد.