۶۷ پرونده قصاص در مازندران منجر به سازش شد

حرف آنلاین: رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد. حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند،گفت: در سال گذشته ۹۴۲ نفر از محکومان استان مازندران […]

حرف آنلاین: رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند،گفت: در سال گذشته ۹۴۲ نفر از محکومان استان مازندران مشمول عفو شدند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می‌تواند نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته گفت: سال گذشته برای ۸ هزارو ۹۳۷ پرونده رای جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضایی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضایی استان باید با تعیین مجازت‌های مناسب وبازدارنده هزینه ارتکاب جرم را بالا ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: دستوراتی در این خصوص صادر شده تا معاونت آموزش و امور فرهنگی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دوره‌های آموزشی مناسب را تعیین کنند./روابط عمومی