۶۵میلیارد تومان اعتبار برای ایمنی محورهای مواصلاتی مازندران

حرف آنلاین: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۵۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی مرکزی مازندران با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست. حسن جهانیان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: […]

حرف آنلاین: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۵۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی مرکزی مازندران با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

حسن جهانیان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: این عملیات‌ها شامل درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت بوده است که به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها، اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت کریدور شمال به جنوب محورهای شریانی سوادکوه، ساری _ قائمشهر، بابل _ قائمشهر، بابل _ آمل، بابل _ بابلسر، آمل _ محمود آباد و بخشی از محور هراز صورت گرفته است.

جهانیان با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف، کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، با بیان اینکه آسفالت گرم هزینه های بالایی دارد، تصریح کرد: از سال گذشته استفاده از روش های حفاظتی و آسفالت با لایه نازک در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هدف از نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه ها و افزایش عمر آن ها، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی است.

جهانیان افزود: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه، همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه های سطح استان، سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم گردد./ایسنا