۳۶ اثر برگزیده چهارمین جشنواره ابوذر در مازندران شد

در جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۴۵۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند که ۳۶ اثر در مازندران برگزیده چهارمین دوره این رقابت‌ فرهنگی بوده است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ عبدالمهدی حق‌شناس امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چهارمین دوره جشنواره ابوذر ۶۵۵ اثر ارسال شد که نسبت به دوره قبلی افزایش داشته است، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۵۰ اثر برای داوری ارسال شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا و شناسایی خبرنگاران در تراز انقلاب در راستای اهداف جشنواره، گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان در ۱۱ بخش بوده و از مجموع آثار ۸۸ اثر در بخش یادداشت و سرمقاله، ۸۲ اثر در بخش گزارش خبری، گزارش تحلیلی و تحقیقی ۳۰ اثر، ۳۴ تیتر، کلیپ و مابقی در سایر بخش‌ها بوده است.

مسئول بسیج رسانه مازندران خاطرنشان کرد: پنج داور از تهران و دو داور در مازندران داوری آثار را برعهده داشتند و در این جشنواره کتاب برگزیدگان آثار برگزیده چاپ شده است.

حق شناس با بیان اینکه سعی کردیم عدالت رسانه‌ای را در جشنواره رعایت کنیم، گفت: در این جشنواره تمامی مسائل فنی را مدنظر قرار دادیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

حسین احمدی دبیر جشنواره ابوذر نیز، گفت: افزایش ۲۰ درصدی آثار ارسالی را نشان از اعتماد خبرنگاران مازنی به جشنواره ابوذر دارد و این حُسن اعتماد را ناشی از برگزاری کیفی جشنواره سال گذشته است.

دبیر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران با اشاره به اینکه از ۳۶ اثر برگزیده، ۱۳ اثر متعلق به بانوان خبرنگار است، ادامه داد: رسانه‌های مکتوب با کسب تقریباً نیمی از عناوین برگزیده نشان دادند پای کارند و این موفقیت مایه خرسندی است و خانواده‌ی رسانه را به حیات مطبوعات استان امیدوارتر می‌کند.

احمدی با اشاره به این نکته که تشخیص نادرست قالب‌های نوشتاری و ارسال اشتباه آثار کار را برای دبیرخانه جشنواره ابوذر بسیار سخت کرد، ادامه داد: دست اندرکاران ملی جشنواره ابوذر در این دوره قالب خبر را به علت ضعف عمده آثار رسیده در سال‌های گذشته از بخش رقابتی جشنواره امسال حذف کردند اما با برگزاری کلاس‌ها و با ارتقا سواد رسانه‌ای خبرنگاران، در سال آینده این بخش به ترکیب قالب‌های جشنواره برگردد.

دبیر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران از انتشار کتاب جشنواره با دریافت شابک و فیپا در ۱۸۵ صفحه رنگی توسط انتشارات “هاوژین” خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، کتاب جشنواره به همت سازمان بسیج رسانه مازندران منتشر شده است.

احمدی ادامه داد: تجلیل از فرهیختگان عرصه اطلاع‌رسانی، رشد ظرفیت‌های خبری و ارتقا مطالبه گری از اهداف اصلی جشنواره ابوذر است.

وی تأکید کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف‌سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به‌درستی انجام دهیم و بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره‌ها باشیم.

دبیر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران داوران این دوره را آقایان علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار و اکبر کریمی، بهروز فرهمند، محمد رضایی و حسین بهرامی اعلام و خاطرنشان کرد: در مسیر داوری تلاش کردیم خللی به استقلال داوران وارد نشود.

احمدی با اعلام اینکه بیانیه هیئت داوران توسط یکی از داوران در مراسم اختتامیه قرائت خواهد شد، گفت: اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران ۳ اسفندماه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی رسانه در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی اداره‌کل ارشاد مازندران برگزار می‌شود.